Companii

Fără producţie locală şi cu numai 80 de angajaţi, Colgate-Palmolive vinde pastă de dinţi şi produse de îngrijire de 55 de milioane de euro

Fără producţie locală şi cu numai 80 de angajaţi,...

Autor: Cristina Roşca

18.06.2014, 00:06 437
Fiecare dintre cei 79 de angajaţi ai gigantului american Colgate-Palmolive în România a contribuit cu 3 mil. lei (670.000 de euro) la cifra de afaceri a companiei, productivitatea triplându-se astfel în criză.
 
Compania controlează o treime din piaţa locală de pastă de dinţi, ocupă poziţii-cheie şi pe segmentele de îngrijire personală şi îngrijire a locuinţei şi mai are în România doar 79 de angajaţi, faţă de 262 în 2008, ultimul an de boom economic. 
 
Colgate-Palmolive a închis în 2008 fabrica pe care o deţinea la Braşov, unde compania producea pasta de dinţi Super Cristal şi crema Norvea şi unde lucrau 190 de persoane. Astfel, gigantul american a păstrat pe piaţa locală doar operaţiunile de distribuţie.
 
În acest context, numărul angajaţilor a scăzut la mai puţin de o treime, în timp ce declinul cifrei de afa­ceri calculat în lei a fost de doar 8% în perioada 2008-2013. Prin comparaţie, fiecare angajat al companiei In­ters­tarChim, care deţine şi operaţiuni de producţie, dar şi de distribuţie în România, a adus aproape 500.000 de lei, respectiv de şase ori mai puţin. Cele două companii se bat pe segmentele îngrijire per­so­nală şi îngrijirea locuinţei, unde Colgate-Palmolive ac­ti­vează cu brandurile Protex, Palmolive, Lady Speed­Stick şi Mennen Speed Stick şi respectiv Ajax şi Axion.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO