Companii

Farmaciile Dona: din cele peste 100 de locatii, doar una functioneaza intr-un mall

Farmaciile Dona: din cele peste 100 de locatii, doar una functioneaza intr-un mall

Razvan Nidelea, director national de vanzari al farmaciilor Dona

26.05.2008, 00:32 286

Unitatile situate in locatii stradale genereaza fluxuri mai mari de venituri din activitatea de baza, vanzarile de medicamente, in conditiile in care cele din malluri cresc in special in zona de non-farma (cosmetice, parafarmaceutice, OTC-uri).
"Este vorba de pozitionarea noastra ca farmacie. Pentru deschiderea noilor puncte de lucru, preferam locatiile stradale, in detrimentul celor din malluri, acest lucru fiind reflectat si prin faptul ca din 106 farmacii deschise doar o singura farmacie functioneaza in mall", a spus Razvan Nidelea, director national de vanzari al companiei.
Anul trecut, vanzarile de dermatocosmetice la nivelul retelei erau estimate la circa 15% din totalul cifrei de afaceri, iar pentru 2008 se preconizeaza o crestere de circa 2% a acestor vanzari. Spre comparatie, in retele precum Help Net, Centrofarm sau Sensiblu, vanzarile de produse cosmetice depasesc 20%.
In prezent Dona opereaza 106 unitati, iar pana la sfarsitul acestui an urmeaza sa mai fie deschise 19 farmacii, astfel ca reteua Dona sa ajunga la 125 de locatii. In cele mai multe dintre cazuri extinderea retelelor de farmacii se face prin achizitionarea de noi licente intrucat infiintarea acestora este restrictionata pe baza unor criterii demografice.
In Bucuresti, spre exemplu, reglementarile in vigoare prevad existenta unei farmacii la 3.000 de locuitori.
"Preturile la care sunt tranzactionate licentele din Bucuresti se situeaza in jurul sumei de 200.000 de euro, iar in tara acestea sunt cuprinse intre 100.000 si 120.000 de euro", a adaugat Nidelea.
In primele trei luni ale acestui an, Farmaciile Dona au inregistrat o cifra de afaceri de 16,7 mil. euro, in crestere cu 91% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"La baza acestei cresteri stau mai multi factori cum ar fi deschiderea de noi farmacii, consolidarea pozitiei farmaciilor nou deschise si cresterea generala a pietei farma", a mai spus Nidelea.
Vanzarile in retail au avansat cu 10,4% in primele trei luni ale acestui an, fata de aceeasi perioada din 2007, ritm superior insa avansului general al pietei, de 3,8%, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Cegedim.
Reteaua de farmacii a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 193, 9 mil. lei (58,1 mil. euro), nivel aproape dublu compartiv cu valoarea raportata in 2006 de 99 mil. lei (28 mil. euro). In 2007, Dona a avut 886 de angajati si un profit net de 1,4 mil. lei (0,41 mil. euro).
Farmaciile Dona sunt controlate in proportii egale de oamenii de afaceri Nicu Nistor si Eugen Banciu.
Concurentii Dona sunt Sensiblu (parte a A&D Pharma), Catena, Help Net, City Pharma, Centrofarm. Ei activeaza pe o piata de retail care a atins anul trecut 5,2 mld. lei (1,5 mld. euro), in crestere cu 19,2% comparativ cu 2006.
Intreaga piata de medicamente ar putea sari in acest an pragul de 2 mld. euro, o relansare a ritmului de crestere fiind estimata sa apara in a doua jumatate a anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO