Companii

Farmaciile Dona si-au triplat vanzarile si investesc 7 mil. euro

Farmaciile Dona si-au triplat vanzarile si investesc 7 mil. euro

Razvan Nidelea, director national de vanzari al companiei: Din totalul cifrei de afaceri, 15% este reprezentat de vanzarea de produse dermatocosmetice, iar pentru urmatorul an estimam cresterea cu aproximativ 2% a acestor vanzari.

22.11.2007, 22:43 160

In acest interval profitul companiei a atins 0,5 mil. euro, cu 178% mai mult fata de aceeasi perioada din 2006. "Cauzele care au stat la baza acestei evolutii sunt reprezentate de cresterea numarului de farmacii, consolidarea pozitiei noilor farmacii deschise, descentralizarea Programelor Nationale de Sanatate si iesirea pe circuit deschis a programelor de stari post-transplant, oncologie si insulina, eficientizarea politicilor de achizitii si cresterea generala a pietei farma", a spus Razvan Nidelea, director national de vanzari al companiei.
El a precizat ca atat cifra de afaceri, cat si profitul se incadreaza in valorile bugetate pentru anul 2007. Pentru acest an Dona si-a bugetat venituri de 41 de milioane de euro si o rata a profitului de 1,5%.
"Din totalul cifrei de afaceri, 15% este reprezentat de vanzarea de produse dermatocosmetice (exclusiv cosmetice mass-market - n. red.), iar pentru urmatorul an, estimam cresterea cu aproximativ 2% a acestor vanzari", a adaugat Nidelea.
In prezent Dona opereaza o retea formata din 85 de farmacii, comparativ cu 60 de unitati la inceputul anului. Investitiile pe care compania le-a derulat in acesta extindere au fost de 8 mil. euro si s-au concretizat in cumpararea de noi licente, amenajari si utilari de spatii.
Pentru 2008, Farmaciile Dona vizeaza o cifra de afaceri de 65 de milioane de euro si un profit de 1,35 mil. euro, in conditiile in care reteaua urmeaza sa se extinda la 125 de unitati.
"Bugetul alocat pentru realizarea acestor farmacii se ridica la 7 milioane de euro, iar dezvoltarea se va face, aproape in exclusivitate, in marile orase din tara, investitiile urmand a fi orientate inspre achizitionarea de noi licente, amenajari si utilari de spatii", a continuat Nidelea.
In cele mai multe dintre cazuri extinderea retelelor de farmacii se face prin achizitionarea de noi licente intrucat infiintarea acestora este restrictionata pe baza unor criterii demografice. In Bucuresti, spre exemplu, reglementarile in vigoare prevad existenta unei farmacii la 3.000 de locuitori.
"Valorile licentelor care sunt achizitionate in vederea deschiderii de noi farmacii se situeaza intre 100.000 si 200.000 de euro, pretul variind in functie de cifra de afaceri, vad etc.
Evolutia in acest an a acestor preturi, comparativ cu 2006, reprezinta o crestere de 50%", a mai spus Nidelea.
Principalii competitori ai Dona sunt Sensiblu, parte a grupului A&D Pharma, Help Net, Catena, City Pharma si Centrofarm.
Vanzarile de medicamente prin intermediul farmaciilor au atins 5,1 mld. lei (1,5 mld. euro) in perioada octombrie 2006-septembrie 2007, in crestere cu 22,7% comparativ cu exercitiul anterior, conform datelor companiei de cercetare de piata Cegedim Romania. Pe de alta parte, vanzarile prin intermediul spitalelor au scazut cu aproape 14%.
La nivelul retailului vanzarile de medicamente cu prescriptie au avansat cu 23,2%, in timp ce OTC-urile s-au majorat cu 21,1%.
Vanzarile prin farmacii au fost impulsionate de trecerea unor programe nationale de sanatate (antidiabetice orale si insuline, medicamente oncologice si post-transplant) din spital in retail.
Dintre grupele terapeutice, cele mai mari cresteri le-au avut medicamentele destinate sistemului respirator, sistemului musculo-scheletic si dermatologicele.
Farmaciile Dona sunt controlate in proportii egale de oamenii de afaceri Nicu Nistor si Eugen Banciu (care detine si 40% din actiunile distribuitorului de medicamente Farmexpert).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO