Companii

Farmaciile Sensiblu/Dr. Max au ajuns la un pas de 2 miliarde de lei afaceri în 2020 după un avans de 6% faţă de anul anterior. În total, la nivel naţional sunt 710 farmacii operate sub două branduri – Sensiblu şi Dr. Max

Anul trecut, în urma unui amplu proces de rebranduire, o parte dintre farmaciile Sensiblu şi farmaciile Punkt, brandul low cost al A&D Pharma, au devenit Dr. Max. Investiţia în procesul de rebranding a fost de peste 20 milioane de euro.

Anul trecut, în urma unui amplu proces de rebranduire, o parte dintre farmaciile Sensiblu şi farmaciile Punkt, brandul low cost al A&D Pharma, au devenit Dr. Max. Investiţia în procesul de rebranding a fost de peste 20 milioane de euro.

Autor: Georgiana Mihalache

21.05.2021, 16:30 2258

Sensiblu, a doua cea mai extinsă reţea de farmacii la nivel naţional, care a rebranduit o bună parte dintre farmacii sub numele Dr. Max, a ajuns la afaceri de peste 1,9 mld. lei în 2020, în creştere cu 6% faţă de anul anterior, din calculele făcute de ZF pe baza informaţiilor oferite de companie.

În 2020, Sensiblu avea 710 farmacii, cu 10 unităţi mai puţine decât în anul anterior. Pandemia de COVID-19 a marcat inclusiv industria farmaceutică, iar după un boom de vânzări în martie 2020, pacienţii au venit mai rar în farmacii, în urma restricţiilor. În plus, oamenii au avut un acces îngreunat la medici, ceea ce a influenţat şi piaţa medicamentelor.

În 2020, Sensiblu a mers pe pierderi de 47,4 mil. lei, acest rezultat fiind influenţat de reorganizări ale structurii companiei, din explicaţiile reprezentanţilor Sensiblu.

„Dorim să menţionăm că în anul 2020 am început un amplu proces de simplificare a structurii holdingului A&D Pharma cu scopul de a rămâne în final cu două com­panii operaţionale în România: Mediplus şi Sensiblu. Aceste reorganizeări, care printre altele au însemnat inclusiv modificări în structura acţionariatului celor două companii, au generat pierderi nefiscale pentru Sensiblu şi profit neoperaţional pentru Mediplus (one offs). Dacă am elimina aceste elemente de one off şi am analiza doar rezultatul operaţional, atunci atât Sensiblu, cât şi Mediplus ar fi fost profitabile în 2021“, potrivit reprezentanţilor companiei farmaceutice.

În decembrie 2017, în acţionariatul A&D Pharma a intrat Penta Investments, un fond de investiţii ceh care a cumpărat şi divizia de farmacii, şi distribuţia de medicamente pentru circa 350 mil. euro, potrivit surselor ZF, cea mai mare tranzacţie din piaţa retailului farmaceutic.

Penta Investments operează pe pieţele externe sub mai multe branduri, având unul dintre cele mai extinse lanţuri de farmacii în regiune. Anul trecut, în urma unui amplu proces de rebranduire, o parte dintre farmaciile Sensiblu şi farmaciile Punkt, brandul low cost al A&D Pharma, au devenit Dr. Max. Investiţia în procesul de rebranding a fost de peste 20 mil. euro.

Grupul A&D Pharma activează în piaţa locală de medicamente de peste 20 de ani, începând din 1994 la Cluj prin Plurifarm, care avea să devină ulterior divizie în cadrul Mediplus. în 1997 au fost puse pe piaţă distribuitorul Mediplus şi prima farmacie Sensiblu. Compania a fost deţinută până la vânzare de patru antreprenori care nu au apărut public, iar în 2017 au decis vânzarea grupului farmaceutic către Penta Investments.

În total, în România sunt 8.100 de farmacii la nivel naţional, în scădere faţă de anul 2018. Reţelele regionale de farmacii, care nu fac parte dintr-un lanţ cu extindere naţională, se menţin pe o piaţă extrem de concurenţială, marcată până acum de achiziţii ale celor mari. Cei mai mari jucători din piaţă sunt lanţurile de farmacii Catena, Dr. Max(Sensiblu), Help Net, Dona şi Ropharma, care controlează sute de unităţi la nivel naţional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO