Companii

Farmec Cluj va investi 3,8 milioane de euro in productia de cosmetice

28.08.2008, 19:22 27

Compania Farmec din Cluj-Napoca, cel mai mare producator de cosmetice cu actionariat romanesc, a anuntat pentru acest an un program de investitii de aproximativ
3,8 mil. euro in vederea modernizarii si retehnologizarii liniilor de productie.
"Pentru urmatorii trei ani am stabilit un buget de investitii de 10,5 milioane de euro. Proiectul investitional va cuprinde reamenajarea spatiilor de productie si retehnologizarea liniilor de fabricatie pentru alinierea la normele europene'', a declarat pentru ZF Transilvania Ioana Borza, marketing manager al Farmec.
Compania clujeana a realizat in primul semestru din acest an o cifra de afaceri de 11,7 mil. euro, in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada de anul trecut.
Tinand cont de rezultatele financiare obtinute in prima jumatate a anului in curs, reprezentantii companiei Farmec estimeaza ca vor obtine pana la finele anului 2008 o cifra de afaceri de 24 mil. euro, in crestere cu aproximativ 12% fata anul 2007.
Anul trecut vanzarile totale ale firmei clujene au ajuns la 21,5 mil. euro, iar profitul la 2,6 mil. euro.
"Cresterea cifrei de afaceri in acest an va depinde de evolutia pietei de produse cosmetice si de fluctuatiile economice care pot afecta venitul disponibil al consumatorilor nostri. Recent am introdus in portofoliul nostru de produse marca Gerovital H3 de la Gerovital Cosmetics, in urma achizitionarii integrale a dreptului asupra acestei marci", a spus Ioana Borza. Tot in primul semestru al acestui an compania clujeana a inregistrat un profit brut de 1,5 mil. euro, in crestere cu 36% fata de perioada similara a anului trecut.
In prezent 18% din vanzarile totale ale Farmec sunt sustinute de gama de articole Gerovital, in 2007 valoarea acestor produse ajungand la aproximativ 2 milioane de euro. Produsele Gerovital reprezinta totodata 80% din totalul exporturilor companiei.
Activitatea de export a companiei Farmec aduce 10% din cifra totala de afaceri, iar rezultatele pozitive inregistrate pana in momentul de fata indica posibilitatea dezvoltarii segmentului de exporturi in urmatoarea perioada de timp.
Cele mai profitabile piete de export pentru producatorul roman de cosmetice sunt cele din zona asiatica, repectiv Japonia, Coreea, Kuweit, China si Emiratele Arabe Unite.
Nivelul pietei cosmeticelor este estimat pentru acest an la aproximativ 800 mil. euro, principalii jucatori fiind Beiersdorf, care importa Nivea, Oriflame, Avon sau L'Oreal. Brandurile locale care intra in competitie cu Farmec sunt Gerocossen sau Elmiplant. Numarul mediu de angajati ai Farmec este in prezent de 600 de persoane, compania avand ca principal obiect de activitate fabricarea parfumurilor si a produselor cosmetice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO