Companii
Fast-foodul „mănâncă“ circa un sfert din piaţa totală de restaurante. Românii cheltuie anual peste 2 miliarde de lei pe şaorma, burgeri şi aripioare
Piaţa restaurantelor din România a scăzut anul trecut, în primul an de pandemie, până sub 10 mld. lei, faţă de 14 mld. lei în 2019. Din total, segmentul de fast-food reprezintă circa 20-25%.
Mai mult, în cazul vânzărilor de fast-food, deşi au fost înregistrate scăderi în pandemie, ritmul a fost mai lent decât cel al pieţei totale (30%), arată analiza ZF ce porneşte de la rezultatele marilor companii din domeniu.
Pe această piaţă fast-food, lupta se dă între giganţii străini precum McDonald’s şi KFC, conceptele locale Spartan sau Mesopotamia şi şaormeriile de cartier.
Iar apetitul românilor pentru fast-food este confirmat şi de venirea sau revenirea pe plan local în ultimii ani a unor jucători internaţionali precum Taco Bell sau Burger King. Totuşi, mai sunt multe nume mari care lipsesc precum Wendy’s, Chipotle sau Five Guys.
„Sunt multe branduri internaţionale care lipsesc de pe piaţă. România este o ţară care a îmbrăţişat brandurile occidentale, care e deschisă la nou. Dovadă stă faptul că noi am adus Taco Bell cu mâncare mexicană-californiană, care funcţionează foarte bine“, spune Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group.
-
Cea mai zbuciumată piaţă din economie Asigurările RCA, de 6 mld. lei, au trecut prin trei falimente, plecări de companii şi o reaşezare masivă a cotelor de piaţă
-
Gen Z, prima generaţie de chiriaşi într-o ţară de proprietari de case? „Sunt mult mai mobili, nu mai sunt atât de orientaţi spre a-şi cumpăra o locuinţă. Vor să testeze cât mai multe oraşe“
-
#AntreprenoriiRoMâine. MedLife Micromedica: Deschidem o clinică în Bacău, investiţie de 1,8 mil. euro, şi ne uităm la Roman pentru că vrem să facem pasul spre intervenţiile chirugicale
-
Cum schimbă turismul imaginea unei zone: Mercure, brand al Accor, merge la Porţile de Fier, în Mehedinţi, judeţ ocolit de investitori
-
ZF Investiţi în România! Bogdan Alexandrescu, CEC Bank: Vin investiţiile în agricultură, sunt mulţi producători agricoli care mai cumpără o fabrică sau se dezvoltă şi noi vrem să fim aproape de ei cu finanţarea
-
ZF Logistica Businessului, un proiect ZF & Element Industrial. Liana Leriu, TonCorner: Cred că, pentru un antreprenor, necesitatea de a-şi creşte capacitatea de depozitare este un semn bun
-
Proiect ZF/OTP Bank. From Vis To Biz: Claudiu Bolonyi, proprietarul Bonaserv, care comercializează vehicule electrice de mici dimensiuni: „Vrem să ne extindem activitatea în Ungaria, Bulgaria şi Slovacia“
-
ZF Tech Day. Sorin Cosmescu, EXE Software: În ultimii 2 ani am crescut businessul cu 36%. Anul acesta mizăm pe o cifră de afaceri de peste 6 milioane euro
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Sphera Franchise Group va deschide anul acesta 18 restaurante noi şi aşteaptă venituri cu 33% mai mari comparativ cu 2021
-
Guvernul Ciucă ar trebui să anunţe în această săptămână dacă va plafona sau nu preţul combustibililor
-
Afaceri de la Zero. Luca Ştefan şi prietena lui au investit 40.000 de euro în Glamount, un glamping din judeţul Neamţ, care a primit în mai puţin de un an circa 300 de turişti