Compania este un business de familie, fiind condusă şi astăzi de aceleaşi familii, Filicori şi Zecchini.
În România brandul Filicori Zecchini este controlat prin masterfranciză de firma Ecoreca Food SRL din anul 2008, care vinde cafea pe segmentul HoReCa, dar care deţine şi lanţul de cafenele cu numele brandului-mamă.
În prezent, există nouă locaţii Filicori Zecchini, dintre care cinci sunt deţinute de masterfrancizat, în cinci oraşe (Bucureşti, Braşov, Constanţa, Iaşi şi Ploieşti).
Iar compania Ecoreca Food este în căutare de parteneri francizaţi pentru Timişoara, Cluj, Sibiu şi pentru a prelua unitatea deja existentă în Iaşi.
Per total, tot businessul italienilor de la Filicori Zecchini a generat în România încasări de 2,8 milioane de euro în anul 2014, iar pentru anul acesta cei care deţin masterfranciza brandului creat în Italia se aşteaptă la o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, adică în creştere cu circa 7% faţă de anul anterior.
Pentru a deţine o franciză Filicori Zecchini este nevoie de o investiţie iniţială de 100.000-150.000 de euro, care acoperă investiţia în amenajarea şi dotarea spaţiului.
Contractul de franciză se încheie pe o perioadă de cinci ani, timp în care francizaţii trebuie să plătească şi redevenţe lunare de 5% şi să contribuie cu 1% pe lună la bugetul de marketing al francizei.
Ziarul Financiar va prezenta în următoarea perioadă o serie de afaceri din România care se extind în sistem de franciză, precizând atât costurile aferente unui astfel de business, cât şi planurile de viitor ale acestor companii. Ziarul Financiar va lansa împreună cu compania de consultanţă Inventure Franchise Consulting în luna decembrie a acestui an a doua ediţie a Catalogului francizelor din România.