Companii

Florin Popa, Business to Business Director, Orange România: Vedem un trend legat de securizarea datelor, cum sunt ele accesate din exterior de către angajaţii companiilor

Florin Popa, Business to Business Director, Orange...

Autor: Roxana Rosu

07.11.2017, 14:45 580

Cea mai importantă evoluţie din piaţă este legată de aşteptările clienţilor privind digitalizarea, aceştia vor să discute despre nevoile lor stricte de business, vor să înglobeze tehnologia în activitatea lor, să eficientizeze anumite procese de business, să sară anumite etape ineficiente, să dea acces angajaţilor să lucreze de oriunde şi sunt tot mai preocupaţi de securitatea datelor pe care le deţin, a spus Florin Popa, Business to Business Director, Orange România  în cadrul unei ediţii speciale ZF Live de la Microsoft Summit 2017.

”Este o conştientizare a pieţei şi un trend legat de securizarea datelor, cum sunt ele accesate din exterior de către angajaţi”

Ce a mai declarat la ZF Live:

În relaţie cu Microsoft, suntem distribuitor de soluţii pentru productivitate, suita Office 365, iar anul trecut am fost anul trecut partenerul anului. Şi în al doilea rând, împreună cu parteneri Microsoft, distribuim soluţii găzduite de cloudul Microsoft, inclusiv aplicaţii sau soluţii de smartcity. Vrem să dezvoltăm acest portofoliu de parteneri, mai ales pe zona de cloud. De aici vine creşterea din piaţă.

Avem vânzări foarte bune pe soluţii Microsoft, şi anul trecut şi acum.

O vreme, soluţiile de productivitate din cloud erau văzute separat de cele clasice, dar ele sunt de fapt complementare. Clienţii cumpără Office 365 şi mai ales pentru companiile mici e mai facil să gestioneze complexitatea unei soluţii IT în acest fel, iar la companiile mari cele două modele coexistă.

Pe zona de smartcity depunem un efort semnificativ, de peste doi ani. Vor mai trece mulţi ani până când aceste soluţii devin o realitate omniprezentă, acum sunt doar nişte insule. Cel mai important proiect derulat de noi a fost cel de la Alba Iulia, un proiect pilot, deschis, la care am invitat parteneri, în varianta open data: soluţii de acces la internet, o soluţie de city analytics, soluţii pentru municipalitate pentru eficientizarea utilizării resurselor – iluminarea eficientă a unui bulevard, soluţii pentru afaceri -instalare de contoare inteligente.

Avem şi două proiecte comerciale. Unul este un parteneriat public-privat la Timişoara (primărie-Continental România): calitatea aerului, acces internet. Altul este la Suceava, unde municipalitatea a vrut să ofere internet în autobuzele din oraş şi harta traseului.

Sper să văd astfel de proiecte şi în Bucureşti.

Colectarea de date din Alba Iulia, de la peste 600 de senzori, a ajutat mult primăria şi au dorit acces la ele. Autorităţile locale au reacţionat foarte bine şi ne-au cerut să adaptăm oferta la nevoile lor.

Vedem o schimbare pe zona de securitate a datelor, companiile sunt mai atente la riscuri, mai ales după evenimentele recente de pe plan mondial. Nu vedem o cerere imediată şi crescută pe soluţii de securitate, dar este un efort continuu de educare a pieţei.

Vedem lunar 1,7 milioane atacuri în platforma noastră de internet security.

După whanacry de exemplu am crescut nivelul de securitate pentru toţi clienţii, chiar şi la cei care aveau un nivel mai scăzut, dar ulterior, după o săptămână de probă, nu toţi au dorit să rămână la acest upgrade. Deci e încă nevoie de educarea pieţei.

Majoritatea jucătorilor din domeniu vor să aducă cele mai noi releas-uri şi dau acces clienţilor. Sunt şi iniţiative locale foarte bune pe acestă zonă, avem resurse locale care pot fi exploatate pentru a ne proteja mai bine.

La Orange, avem creştere şi pe B2B, dar nu la fel ca la consumatorii privaţi. După criza din 2007-2008, zona de B2B şi-a revenit ceva mai greu. Au fost şi o serie de reglementări noi, inclusiv utilizarea roamingului în spaţiul UE de la CE, care pun presiune pe venituri şi a afectat gradul de creştere. Vedem un apetit crescut al companiilor de a folosi soluţii de mobilitate pe zona de business şi avem o creştere de 4 ori a traficului de date. Dar piaţa e şi din ce în ce mai pretenţioasă când cumpără, e un nivel de educare ridicat al clienţilor şi aşteptări ridicate. România stă bine la calitate şi acoperire şi atunci şi aşteptările sunt mari.

Creştem pe B2B, cu rate diferite pe segmente.

Clienţii sunt precauţi acum, având în vedere modicările fiscale anunţate, nu se angajează la discuţii pe termen lung. Este o incertitudine care încetineşte proiectele, vor să vadă ce se întâmplă şi apoi să reia discuţiile privind anumite investiţii. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO