Florin Porojan, director general la Franke România, filiala locală a poducătorului elveţian de echipamente încorporabile pentru bucătărie cu acelaşi nume, spune că în 2024, ultimele două luni, care în mod normal sunt cele mai bune, au tras vânzările în jos.
„Având în vedere contextul geopolitic şi cel electoral, anul 2024 a fost unul destul de provocator, iar asta mai ales în ultimele două luni - care ar fi trebuit să reprezinte un vârf al vânzărilor pe fondul «tradiţionalului» Black Friday şi al apetitului românilor pentru cheltuieli în perioada sărbătorilor de iarnă.“
Şi totuşi, contrar obişnuinţelor din trecut, s-a simţit o tensiune suplimentară în piaţă. În 2023, ultimul an pentru care există date publice, Franke România a raportat vânzări de 49,2 mil. lei, cu peste 10% mai mici decât anterior. Anul trecut, trendul descendent a continuat. „Totuşi, nu am pierdut cotă de piaţă.“
Franke deţine în România un singur magazin propriu, e vorba de showroomul din Pantelimon. În rest, dezvoltarea se face prin parteneri care operează peste 480 de unităţi.
„În 2024, partenerii au deschis circa 10 magazine noi în diferite oraşe din România, plus unul în Republica Moldova.“