Companii

Fondatorul platformei inspectorauto.ro: În România se importă tot mai mult autoturisme grav avariate şi care sunt reparate „pe genunchi“

Mihai Cune, fondatorul platformei inspectorauto.ro

Mihai Cune, fondatorul platformei inspectorauto.ro

Autor: Bogdan Alecu

11.07.2017, 00:06 868
Creşterea puternică a impor­tu­rilor de maşini vechi după eliminarea tim­brului de mediu de la 1 februarie a determinat şi o înmulţire a cazurilor în care se aduc din vest automobile grav acci­dentate şi reparate sumar, fără ca aces­tea să mai ofere vreun grad de sigu­ranţă pasagerilor. „În cazul a 40% din maşinile in­spec­tate în teren, kilometrajul este dat înapoi grosolan, cu peste 150.000 km. Am văzut şi maşini cu 300.000 km daţi înapoi. Apoi, din cele 40%, cam 15% sunt foste daune totale sau daune majore - maşini care au fost răsturnate, cu stâlpi de rezistenţă sudaţi, tăiate şi sudate“, explică Mihai Cune, fondatorul platformei inspectorauto.ro, platformă care permite verificarea istoricului reparaţiilor pe baza seriei de şasiu a maşinii. Multe dintre aceste maşini sunt fără airbaguri, fără sistem de pretensionare a centurilor (care strânge centurile în momentul impactului pentru a creşte siguranţa). „Practic, în acest caz, vorbim de adevărate sicrie pe roţi, la care kilometrii daţi înapoi reprezintă cea mai mică dintre probleme.“ La nivelul lunii mai, ultima pentru care există date publice, s-au importat peste 47.000 de automobile la mâna a doua, mai bine de dublu faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce în total în primele cinci luni ale anului numărul acestora s-a apropiat de 215.000 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO