Companii
Fondatorul platformei inspectorauto.ro: În România se importă tot mai mult autoturisme grav avariate şi care sunt reparate „pe genunchi“
Mihai Cune, fondatorul platformei inspectorauto.ro
Creşterea puternică a importurilor de maşini vechi după eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie a determinat şi o înmulţire a cazurilor în care se aduc din vest automobile grav accidentate şi reparate sumar, fără ca acestea să mai ofere vreun grad de siguranţă pasagerilor.
„În cazul a 40% din maşinile inspectate în teren, kilometrajul este dat înapoi grosolan, cu peste 150.000 km. Am văzut şi maşini cu 300.000 km daţi înapoi. Apoi, din cele 40%, cam 15% sunt foste daune totale sau daune majore - maşini care au fost răsturnate, cu stâlpi de rezistenţă sudaţi, tăiate şi sudate“, explică Mihai Cune, fondatorul platformei inspectorauto.ro, platformă care permite verificarea istoricului reparaţiilor pe baza seriei de şasiu a maşinii.
Multe dintre aceste maşini sunt fără airbaguri, fără sistem de pretensionare a centurilor (care strânge centurile în momentul impactului pentru a creşte siguranţa). „Practic, în acest caz, vorbim de adevărate sicrie pe roţi, la care kilometrii daţi înapoi reprezintă cea mai mică dintre probleme.“
La nivelul lunii mai, ultima pentru care există date publice, s-au importat peste 47.000 de automobile la mâna a doua, mai bine de dublu faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce în total în primele cinci luni ale anului numărul acestora s-a apropiat de 215.000 de unităţi.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Finanţele ţării la două luni: deraiază cheltuielile cu salariile bugetarilor, bunuri şi servicii şi plăţile de capital
-
Guvernul de la Chişinău vrea sursele de capital pe care le are România. Dorin Recean, premier: Pilonul II şi Pilonul III de pensii alimentează piaţa
-
Cine sunt primii antreprenori care fac investiţii cu fonduri din Tranziţie Justă?
-
Radu Mustaţă, Marsh: Focusul României trebuie să fie pe proiectele mari, strategice. Planul ambiţios pe care România îl are în nuclear este foarte aliniat cu tot ce se înâmplă în jurul nostru
-
Călin Costinaş, Profi: Preţurile la alimente au început să scadă. De la începutul anului, la produsele fresh şi ultrafresh vedem deflaţie
-
Dunca Expediţii: Vedem scădere în mai multe sectoare. Avem doar două-trei camioane săptămânal cu inputuri pentru agricultură, faţă de 10-15 camioane în T1/2023
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Corneliu Perianu, iPensii: Ne-am propus să democratizăm şi să digitalizăm procesul de aderare la un fond de pensii facultative Pilonul III în România
-
Dan Bădin, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România: Investiţiile în energie – favorizate de context, frânate de fiscalitate
-
ZF Investiţi în România! Andrei Timofte, Transilvania Construcţii: În următorii 5 ani vrem să ne dublăm portofoliul de industrial şi să ajungem la 500.000 mp de spaţii logistice şi industriale
-
ELI Parks dezvoltă pentru RetuRO centrul logistic regional din Ploieşti, de 6.200 mp
-
Azi are loc conferinţa ZF HR Trends 2024: „Viitorul resurselor umane, sub presiunea transformărilor”. Piaţa muncii, sub lupă: managerii, directorii de resurse umane, trainerii, consultanţii şi headhunterii discută cele mai importante tendinţe din piaţa resurselor umane
-
ZF Economia verde. Daniela Rusu, Precious Circuit, brand de accesorii care reciclează deşeuri electronice: „Am vrut să fim o portavoce pentru promovarea ideii de sustenabilitate, să transmitem un mesaj privind nevoia de a fi mai atenţi la mediul din jur“
-
Afaceri de la Zero. Geanina Manea pariază pe sucurile naturale presate la rece U LAV şi vrea să le listeze în băcănii
-
Mark Beacom, CEO Black Sea Oil & Gas: Încercăm să luăm decizia de investiţii pentru parcul solar anul acesta şi ne uităm la biogaz ca la o activitate separată de proiectul Midia din Marea Neagră
-
ZF 15 minute cu un antreprenor. Raluca Voicu, Franchwise: Tot mai multe companii antreprenoriale îşi doresc extinderea în afara ţării. Un proiect de dezvoltare în franciză dincolo de graniţe durează între 12 şi 18 luni
-
Best of ZF Power Summit 2024. Giles Dickson, WindEurope: Abia am ieşit din îngrozitoarea dependenţă de gazul rusesc, hai să nu intrăm într-una similară cu China. Putem construi proiectele eoliene cu echipamente europene, iar băncile trebuie să susţină acest interes.