Companii

Ford Trucks - Atenţi la infrastructură

Ford Trucks - Atenţi la infrastructură

Autor: Bogdan Alecu

30.06.2021, 20:00 4863

Camioanele destinate şantierelor de construcţii au reprezentat aproape 25% din piaţa camioanelor din 2020 potrivit datelor Cefin Trucks, importatorul Ford Trucks pe piaţa locală.

„Constructorii români au cumpărat camioane în 2020 deoarece au demarat lucrările la mai multe tronsoane precum la Piteşti-Sibiu şi la Craiova-Piteşti. De asemenea, s-au vândut către firme care la rândul lor închiriază către companii străine de construcţii. În 2021 ne aşteptăm la volume similare cu 2020, cu un volum similar de circa 1.200 de vehicule. Ne aşteptăm la o creştere în următorii cinci ani, însă aceasta va depinde şi de banii alocaţi pentru infrastructură“, a spus Gabriel Tudor, director naţional de vânzări pentru Cefin Trucks. El a subliniat că „şi 25% este un procent mai mic decât ar fi necesar. Camioanele de construcţii ar trebui să reprezinte 35% din piaţă având în vedere necesarul“.

Spre comparaţie, în anul 2017 camioanele pentru construcţii reprezentau numai 4,3%, în condiţiile în care în acel an s-au dat în folosinţă nu mai puţin de 15 kilometri de autostradă, un record negativ chiar şi pentru România, unde nu s-au mai deschis circulaţiei peste 100 kilometri de autostradă într-un an din 2012, iar pragul de 60 kilometri a fost trecut abia anul trecut. Pe de altă parte, în prezent se lucrează pe mai bine de 250 de kilometri de drum rapid, atât autostrăzi, cât şi drum expres.

Anul trecut piaţa camioanelor a fost puternic lovită nu doar de pandemie, ci şi de lipsa şoferilor şi de legislaţia europeană care cu pachetul de mobilitate punea sub semnul întrebării expansiunea transportatorilor locali pe piaţa Europei de Vest.

În 2020 piaţa camioanelor a scăzut cu aproape 34% faţă de 2019, la 4.561 de unităţi, acesta fiind al doilea an consecutiv de scădere. De asemenea, în 2019 piaţa s-a contractat cu 9% faţă de 2018, la aproape 6.900 de camioane. Cel mai bun an din ultimii cinci a fost 2018, cu 7.560 de unităţi.

„Acum avem la dispoziţie fonduri europene de 80 mld. euro şi ne aşteptăm să vedem o dezvoltare a infrastructurii cum a avut loc în 2005-2006. Spre exemplu, am văzut la Timişoara ce efect a avut conectarea autostrăzii la infrastructura vest-europeană, cum acolo s-au construit 400.000 mp de noi proiecte logistice“, a spus Stefano Albarosa, CEO al Cefin Trucks.

Privind poziţia brandului Ford Trucks din perspectiva dinamicii pieţei, acesta a urcat pe locul 4 în topul brandurilor de vehicule comerciale în anul 2020 - în creştere de pe locul 6 ocupat în anul 2019, cu o cotă de piaţă de 11,8%.

Obiectivul legat de extinderea reţelei de service din România a fost atins în 2020, astfel că în decembrie 2020 reţeaua Cefin Trucks număra 19 service-uri la nivel naţional din care 7 proprii. În continuare au în plan alăturarea şi altor locaţii. Începând cu anul 2020, Cefin Trucks a integrat şi serviciile de reparaţii Ford LCV în sediul central din Bucureşti.

„Ne aşteptăm ca în 2021 piaţa să recupereze o parte din volumul de vânzări pierdut în 2021. Vom continua să creştem volumul de vânzări şi operaţiuni service“, a declarat Stefano Albarosa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO