Companii

Fostii manageri de la Cora: Ducem reteaua Auchan la 20 de hipermarketuri in 2010

Fostii manageri de la Cora: Ducem reteaua Auchan la 20 de hipermarketuri in 2010

Regis Mougel a plecat de la Cora in 2004, iar in 2006 a adus primul hipermarket Auchan in Romania, in parteneriat cu retailerul francez si cu alti fosti manageri de la Cora

11.02.2008, 19:37 113

Mougel estimeaza ca pe piata locala vor fi aproximativ 20 de hipermarketuri Auchan in 2010, avand planificate investitii totale de peste 300-320 mil. euro pentru urmatorii ani.
Reteaua Auchan numara in prezent 5 unitati in Romania, dintre care patru hipermarketuri si un supermarket care pregateste intrarea companiei pe piata din Timisoara in acest an.
Anul trecut, Auchan Romania a avut 8 milioane de clienti si a vandut peste 150 de milioane de articole, conform datelor furnizate de companie.
Cu un flux saptamanal de circa 130.000 de persoane, magazinul din cartierul Titan (Bucuresti), primul deschis de Auchan pe piata locala, a ramas anul trecut cea mai vizitata locatie a retailerului. In total, cele cinci magazine au un flux saptamanal de 300.000 de clienti, potrivit datelor companiei.
Dupa ce a castigat procesul cu compania Cora pentru destituirea din functia de director general al Cora Romania in anul 2004, Mougel va duce reteaua Auchan si mai departe de principalul sau competitor, prin extindere. In 2008, managerul francez a planificat patru unitati noi Auchan pe piata locala, in timp ce Cora a anuntat o singura deschidere pentru acest an, in centrul comercial Sun Plaza din Bucuresti. Anul trecut, Auchan a devansat Cora ca numar de unitati operationale in Romania, dupa ce a inaugurat al patrulea hipermarket, in timp ce competiorul sau a ramas la 3 unitati.
"Deschidem doua unitati in Bucuresti si alte doua in Suceava si Timisoara in 2008", precizeaza Mougel. Investitiile in extinderea Auchan ar putea fi estimate, in acest an, la 80-100 mil. euro, o parte din acestea fiind finantate prin credite de la bancile BRD si Raiffeisen.
Mougel precizeaza ca in acest an compania pe care o conduce isi va dubla numarul de angajati, ajungand la aproximativ 5.000 de persoane.
Mougel a plecat de la Cora in anul 2004, dupa ce compania a concediat intreaga conducere a retelei din Romania. La inceputul anului 2005, el a infiintat compania MGV Distri-Hiper SA, operatorul hipermarketurilor Auchan in Romania, in parteneriat cu retailerul francez Auchan si alti oameni de afaceri straini sau romani, majoritatea fosti manageri la Cora.
Principalii actionari ai companiei MGV Distri-Hiper SA sunt in prezent retailerul francez Auchan, cu 29% din partile sociale, Regis Mougel (18,8%) si o firma inregistrata in Cipru (20%), arata datele de la Registrul Comertului. Mougel este principalul actionar persoana fizica al operatorului Auchan in Romania, potrivit acestuia. "Din echipa cu care am lucrat la Cora, aproximativ 20 de persoane mi s-au alaturat la Auchan. Toata conducerea MGV-Distri Hiper reprezinta oameni din echipa mea de la Cora Romania", completeaza managerul.
Cea mai mare parte din managerii care au dat in judecata Cora pentru concedierile pe care compania le-a facut in 2004 au finalizat procesele, sentinta fiind in favoarea lor, potrivit lui Mougel. In cazul sau, Mougel a primit de la Cora salariul lui de baza pe patru ani, ca despagubiri.
Inainte de a veni in Romania, Mougel a lucrat timp de sapte ani la Cora in Ungaria, el avand experienta acumulata anterior si in retailul francez, tot in cadrul retelei Cora. De la 10 angajati in toamna anului 2005, compania pe care a infiintat-o a ajuns la 2.500 de persoane la finele lui 2007. "Trebuia sa-mi gasesc o ocupatie, dupa plecarea de la Cora", explica managerul francez. Mougel mai spune ca grupul Auchan a fost singurul cu care a intrat in discutii pentru un parteneriat, deoarece cunostea reteaua din Franta si a simtit ca se va plia pietei romanesti.
"Auchan era deja in Europa Centrala si de Est, iar conceptul de magazin de dimensiuni foarte mari cu politica de discount stiam ca va fi o noutate bine primita pe piata din Romania", precizeaza francezul.
Modelul comercial se bazeaza pe volume mari de vanzari, care la randul lor sunt posibile datorita suprafetei de vanzare foarte mari (16.000 de metri patrati - magazinul Auchan Titan), si pe minimizarea cheltuielilor operationale (de exemplu, decorul magazinelor sau promovarea brandului).
"Investitiile in promovare sunt zero. Cand am deschis magazinul din Titan, le-am trimis locuitorilor din zona o brosura pentru a anunta inaugurarea. A fost prima si singura pe care au primit-o. Pana la urma, clientul plateste totul, pentru ca toate cheltuielile se duc in pret", adauga Mougel.
El admite ca marja de castig a companiei este inferioara celei inregistrate de competitorii sai de pe piata locala.
Printre provocarile extinderii Auchan, Mougel enumara preturile de pe piata imobiliara. "Cresterile de preturi de pe piata imobiliara din ultimii ani sunt artificiale. Ni s-a intamplat sa refuzam locatii foarte bune din cauza pretului prea mare. In orasele din provincie, preturi de 300 de euro pe metru patrat pentru terenuri la periferie mi se par exagerate", sustine managerul retelei de hipermarketuri Auchan.
In Bucuresti, retailerul vede un potential pentru 7-8 unitati, pe termen lung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO