Companii

Francezii de la Saint-Gobain Glass estimează vânzări de peste 80 mil. euro până la finele anului

Francezii de la Saint-Gobain Glass estimează vânzări...

Autor: Cristina Bellu

03.10.2016, 11:52 397

"La nivelul primului semestru al acestui an, ritmul de creştere a fost accelerat, concretizându-se prin venituri de 42,6 mil. euro. De aceea, suntem optimişti şi estimăm pentru 2016 vânzări de peste 80 mil. de euro", a declarat Norbert Teschner, director general al Saint-Gobain Building Glass România.

Directorul companiei menţionează că planurile Saint-Gobain Buildin Glass pentru următoarea perioadă vizează alocarea de investiţii pentru lansarea unei noi linii de producţie.

"Pentru 2018 avem în plan inaugurarea unei noi linii de producţie de sticlă specială pentru parbrize. Noua linie va avea o capacitate de 500.000 de parbrize anual. De asemenea, cu această ocazie, vom angaja alte 130 de persoane", a mai spus Norbert Teschner.

Compania, parte a grupului francez Saint-Gobain, a intrat pe piaţa din România în 2005, când a început construcţia unităţii de producţie de la Călăraşi, cea mai mare investiţie greenfield de după ’90, din ţara noastră. Fabrica a fost inaugurată în 2007, până în acest moment investiţiile alocate ajungând la aproximativ. 180 de mil. euro.

Investiţia iniţială, de 135 de mil. euro, a fost realizată pentru dezvoltarea liniei de sticlă float, pentru ca în 2008 să fie inaugurată linia de acoperiri metalice în urma unei investiţii de 35 mil. euro. În 2013 a fost dată în folosinţă şi linia de sticlă laminată, prin alocarea de fonduri în valoare de 6 mil. euro. De asemenea, 10 mil. euro au fost direcţionate în alte investiţii şi upgrade-uri ale liniilor existente, pe parcursul celor zece ani de funcţionare a fabricii.

"În acest moment, fabrica din Călăraşi se întinde pe o suprafaţă de 34 de hectare, construcţia dedicată liniilor de producţie şi birourilor însumând peste 10 hectare", a precizat Norbert Teschner,. Acesta a adăugat că astăzi, compania are 486 de angajaţi, dintre care 249 sunt implicaţi în procesul de producţie.

În ceea ce priveşte vânzările companiei, 40% din producţie este direcţionată către parteneri şi proiecte derulate pe piaţa locală, restul de 60% din produsele fabricate ajungând în 42 de ţări, printre care se numără Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia şi Croaţia.

Pe plan local, sticla produsă la Călăraşi este folosită în toate segmentele de piaţă, însă cea mai mare parte, 50%, este direcţionată către proiecte din segmentul rezidenţial. Pe locul al doilea în topul tipurilor de proiecte unde este folosită sticla Saint-Gobain Building Glass se află segmentul office.

Saint-Gobain Glass, companie cu o tradiţie de peste 350 de ani în cadrul grupului francez Saint-Gobain, specializat în producţia de materiale de construcţii, este principalul producător de sticlă din Europa şi cel de-al doilea producător la nivel mondial, cu vânzări de peste 39,6 miliarde de euro în 2015.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO