Companii

Fraţii Pavăl, fondatorii Dedeman, preiau 30% din Farmacia Tei şi Bebe Tei într-o tranzacţie estimată la 70-90 mil. euro

Dragoş şi Adrian Pavăl, doi dintre cei opt fraţi ai familiei, născuţi într-o comună din judeţul Bacău, au redesenat modelul de business din bricolaj, construind Dedeman, o companie ajunsă lider, cu afaceri de peste 9 mld. lei în 2020. Cei doi antreprenori, ambii matematicieni, şi-au dezvoltat puternic în ultimii ani portofoliul de business prin achiziţii diverse, de la clădiri de birouri la participaţii în firmele listate la Bursă. Ei au construit în jurul Dedeman cel mai puternic grup antreprenorial românesc, dar şi cea mai profitabilă companie mare din regiunea Europei de Sud-Est.

Dragoş şi Adrian Pavăl, doi dintre cei opt fraţi ai familiei, născuţi într-o comună din judeţul Bacău, au redesenat modelul de business din bricolaj, construind Dedeman, o companie ajunsă lider, cu afaceri de peste 9 mld. lei în 2020. Cei doi antreprenori, ambii matematicieni, şi-au dezvoltat puternic în ultimii ani portofoliul de business prin achiziţii diverse, de la clădiri de birouri la participaţii în firmele listate la Bursă. Ei au construit în jurul Dedeman cel mai puternic grup antreprenorial românesc, dar şi cea mai profitabilă companie mare din regiunea Europei de Sud-Est.

Autor: Cristina Roşca

13.04.2022, 18:20 357

Lanţul de farmacii Farmacia Tei a avut în 2021 afaceri de 872 mil. lei (180 mil. euro), în timp ce reţeaua de magazine cu produse pentru copii Bebe Tei a încheiat anul trecut cu vânzări de 444 mil. lei (95 mil. euro).

Fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl, cei mai puternici antreprenori locali prin prisma businessului pe care l-au construit în retailul de bricolaj unde deţin liderul pieţei, Dedeman, au cumpărat 30% din grupul de firme Tei, ce cuprinde atât lanţul de retail farma Farmacia Tei, cât şi retailerul de magazine cu articole pentru copii Bebe Tei. Vânzătorul este antreprenoararea Roxana Maftei, cea care a dezvoltat acest business ajuns la 1,3 mld. lei (275 mil. euro) anul trecut pe ambele divizii.

Cele două părţi implicate nu au comunicat valoarea tranzacţiei, însă ea este estimată de ZF la 70-90 mil. euro pe baza datelor existente. Mai exact, în retail, evaluarea se face pe multiplu de cifră de afaceri nu pe multiplu de EBITDA. Astfel, multiplul este de regulă de la 0,5 la 1 în funcţie de business.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO