Companii

Fraţii Pavăl renunţă la jumătate din profitul Dedeman pe 2015 şi majorează capitalul social al companiei

Fraţii Pavăl renunţă la jumătate din profitul...

Autor: Bogdan Alecu

22.07.2016, 16:51 4467

Capitalul social al Dedeman, cea mai mare companie antreprenorială românească, controlată de Dragoşi şi Adrian Pavăl, a fost majorat la finalul lunii iunie capitalul social al companiei, de la 600 la 800 de milioane de lei. Repartizarea s-a făcut din din profitul realizat şi nerepartizat la 31 decembrie 2015, în sumă totală de 397,156 mil. lei. Prin majorarea de capital social se vor emite noi părţi sociale, la valoarea nominală de 10 lei, acestea fiind repartizate asociaţilor proporţional cu cota de capital social deţinută de fiecare la momentul deciziei. Dragoş Pavăl deţine în continuare 60% din companie, iar Adrian Pavăl 40%.

Dedeman Bacău a fost anul trecut, pentru al doilea an consecutiv, cea mai mare companie antreprenorială din România, dar s-a oprit puţin sub pragul de vânzări de 1 mld. euro.

Retailerul de bricolaj şi-a bugetat pentru acest an afaceri de 4,53 miliarde de lei, adică 1,01 miliarde de euro, devenind astfel prima companie con­trolată de un român care trece pragul psihologic de un miliard de euro, potrivit datelor completate într-un chestionar pentru anuarul Top cei mai mari jucători din economie.

În topul celor mai mari companii conduse de antreprenori români Dedeman ocupă prima poziţie, cu 4,36 miliarde de lei cifră de afaceri în 2015, urmat de Tinmar-Ind condusă de Augustin Oancea cu 3,3 mi­liarde de lei şi RDS-RCS cu 2,7 miliarde de lei business anul trecut.

Anul trecut Dedeman şi-a majorat businessul cu 28%, la 4,36 miliarde de lei (980 milioane de euro), apropiindu-se astfel de pragul de un miliard, fără să-l depă­şeas­că. în ultimul deceniu compania şi-a majo­rat afacerile de circa 11 ori, fiind în prezent cea mai mare reţea de bricolaj din Româ­nia, dar şi printre cele mai mari din regiune. Businessul a fost susţinut în 2015 de inves­tiţii de 270 de milioane de lei, în creştere de la 267 de milioane de lei în 2014. Numărul angajaţilor Dedeman va urca în acest an la 8.916 salariaţi, faţă de 8.259 angajaţi în 2015 şi mai puţin de 7.500 în 2014.

Dedeman a demarat construcţia unui nou magazin pe DN1, lângă Ikea şi în apro­piere de Aviaţia Utilitară, magazinul fiind amplasat astfel înaintea celor de la Ikea şi Brico Depot, amplasat lângă Metro. Tot în lucru sunt magazine Dedeman şi la Satu Mare şi Oradea. Pe lângă terenul de lângă Ikea, Dedeman a mai cumpărat şi un teren de trei hectare în sectorul 5 al Bucureştiului, teren pentru care a plătit 6 mil. euro. Fraţii Pavăl au cumpărat terenul de la compania Industria Iutei. De regulă, Dedeman dez­voltă magazine pe terenuri cumpărate mai degrabă decât închiriate.

Reţeaua de magazine de bricolaj  con­stru­ită de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl, este al patrulea cel mai mare jucător de pe piaţa regională de bricolaj, cu o cotă de piaţă de 1,9%, potrivit unui studiu realizat de polonezii de la PMR. Deşi Dedeman nu are o prezenţă regională, cum au multina­ţionalele de pe podium (Leroy Merlin, Kingfisher şi OBI), a reuşit să domine competiţia din România, iar pe piaţa locală OBI, numărul trei în Europa Centrală şi de Est, nu a rezistat decât câţiva ani, după care a închis magazinele.

Retailerul din Bacău ar putea începe să facă primii paşi regionali şi are planuri de extindere în Republica Moldova. Dedeman are 42 de magazine pe piaţa locală şi planuri de a ajunge la 50 în următorul an.

Piaţa locală de bricolaj, estimată la 2-3 miliarde de euro anual, a fost în ultimii ani martora mai multor exit-uri, printre care cele ale aus­tri­eci­lor de la bauMax sau ale nemţilor de la OBI.

Dragoş Pavăl, 50 de ani, a fost primul din cei doi fraţi care a intrat în afaceri, în anul 1992, când a deschis un magazin de 16 metri pătraţi într-un spaţiu închiriat într-un cartier din Bacău. Apoi, afacerile au început să se dezvolte, iar astăzi fraţii Pavăl sunt cei mai puternici antre­pre­nori lo­cali după cifra de afaceri a companiei pe care o deţin. Reţeaua Dedeman este liderul in­contestabil al pieţei de bricolaj, unde se lup­tă cu reţele inter­naţionale (Brico Depot sau Leroy Merlin), dar şi cu companii cu acţionariat local (Ambient - în insolvenţă - sau Arabesque).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO