Companii

Gabriel Carlig a inchis cateva magazine Jolidon care nu aduceau profit

Gabriel Carlig a inchis cateva magazine Jolidon care nu aduceau profit
18.02.2010, 23:15 749

Producatorul clujean din industria textila Jolidon, detinut deomul de afaceri Gabriel Cirlig, a realizat anul trecut o cifra deafaceri de 101,7 mil. lei (24,2 mil. euro), in scadere cu 12,5%fata de anul precedent, rezultatele obtinute fiind mai mici fata deestimarile initiale.
"Cifra de afaceri comunicata vizeaza doar rezultatele JolidonRomania, care datorita recesiunii mondiale si efectelor ei,resimtite mai intai pe pietele externe si apoi pe piata interna, ascazut cu 12,5% fata de anul 2008. Totodata, reteaua proprie demagazine Jolidon din Romania a inregistrat o scadere a vanzarilorde 7% in 2009 fata de anul precedent", a declarat Olga Stanciudirectorul adjunct al grupului Jolidon.
La finele anului 2009 reteaua proprie Jolidon insuma 85 de magazinein Romania, fata de primul trimestru din 2009 cand Jolidon opera 90de unitati in tara.
"Am inchis unele magazine mai putin profitabile sau cele dincentrele comerciale Pic si Trident si am deschis, in urmareanalizei proiectelor aflate deja in derulare, alte unitati inBucuresti, in Cotroceni Park si Militari Shopping. Anul trecut, caurmare a concentrarii activitatilor Jolidon spre crestereaexporturilor, am realizat o majorare de 2,2% la extern fata de anul2008", a spus Olga Stanciu.
Planurile Jolidon pentru acest an prevad o majorare a cifrei deafaceri cu 10-13% fata de anul trecut, pe fondul cresterii incontinuare a vanzarilor la export.
La inceputul anului 2009, 34% din vanzarile companiei eraurealizate prin reteaua proprie de magazine din Romania, 33% dinexport sub brandurile proprii, restul veniturilor fiind obtinutedin colaborarea cu diferiti clienti (hipermarketuri, clientiindependenti, magazine care vand marca Jolidon). La finele anuluitrecut Jolidon opera 35 de magazine in Italia, 7 magazine in sistemfranciza si 3 magazine proprii la Cannes, Lille si Mulhouse inFranta, si doua unitati in Budapesta.
"In ceea ce priveste piata externa vest-europeana, anul 2010 estecotat de catre o parte din analistii industriei textile ca an alrelansarii vanzarilor pe aceste piete. Se prefigureaza totodata unsemestru al doilea care va aduce rezultate pozitive pentru piata delenjerie", precizeaza Olga Stanciu.
Jolidon are noua branduri in portofoliu si un numar de peste 170 defurnizori din Europa de Vest.
Peste 97% din materia prima este importata de la diferiti furnizoridin Italia, Franta, Elvetia, Germania, Belgia sau Austria.
"Criza a afectat fiecare categorie din domeniul confectiei, chiarsi luxul, initial cotat ca fiind domeniul care nu va resimtirecesiunea la fel de drastic ca alte segmente de activitate", aafirmat directorul adjunct al grupului Jolidon.
Conducerea companiei spune ca in momentul de fata s-a renuntat laproiectul care prevedea deschiderea de magazine in sistem franciza,mizandu-se pe cresterea activitatilor la export.
Anul trecut Jolidon si-a extis afacerile si in Irlanda si Finlandasi a contractat clienti in Dubai, Arabia Saudita, Qatar si Coreeade Sud. La finalul anului trecut numarul angajatilor Jolidon dinRomania era de aproximativ 3.000 de persoane fata de 3.200 deoameni in 2008.
"Anul trecut nu am facut disponibilizari majore sau reduceriprocentuale de personal. Am reorganizat insa afacerea prinexternalizarea unor activitati, am regandit modele de business siam redus din costuri, pentru a ne adapta la situatia economica din2009."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO