Companii

Gen Z. Tribe lifestyle. S-au ancorat cu o cafenea pe Calea Victoriei, unde vând cafeaua prăjită chiar de ei. Cum s-a transformat businessul Cascara de-a lungul anilor, după investiţii de peste 200.000 de euro

Gen Z. Tribe lifestyle. S-au ancorat cu o cafenea pe...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

04.08.2022, 00:06 607

Numele l-au ales având ca sursă de inspiraţie America Latină. Acolo, „cascara“ este denumirea dată de cultivatorii de cafea pentru resturile şi pieliţele de culoare roşie obţinute din boabele de cafea după procesare.

Conceptul Cascara a luat naştere în 2015 din pasiunea Biancăi Voicu pentru gusturi şi arome noi. Dar nu e singură în această poveste, ci este însoţită de soţul ei, Tiberiu Voicu, împărţind în mod egal entuziasmul pentru lumea cafelei.

„În 2003, am început să lucrez la una dintre primele cafenele din România în care se dezvoltau secretele latte art. Aici am învăţat că arta se extinde dincolo de gust şi design, în arome speciale. Anul 2005 m-a surprins împărtăşindu-mi deja secretele novicilor la fel de curioşi şi pasionaţi ca mine. Am fost trainer pentru peste 100 de persoane cu ocazia unui eveniment organizat de un brand internaţional“, povesteşte Bianca Voicu.

Zece ani mai târziu, şi-a luat inima în dinţi şi a hotărât să deschidă o prăjitorie de cafea de specialitate, aşa că a început cu documentarea, a continuat cu pregătirea spaţiului de producţie şi cu obţinerea avizelor. În 2017, a prăjit prima şarjă de cafea şi a început să trimită cafea la colaboratori. Peste încă doi ani, a decis să ducă şi mai departe gustul cafelei din propria prăjitorie, aşa că a deschis pe Calea Victoriei din Bucureşti Cascara Coffee Shop, „spaţiul pe care l-am văzut ca pe un loc unde oamenii să se bucure de cafeaua prăjită de noi.“

Cu investiţii de 150.000 de euro în prăjitorie şi de încă 75.000 de euro în cafenea, familia Voicu a ales să se adreseze tuturor oamenilor care vor să experimenteze gusturi autentice şi produse calitative.

„Cafeaua poate fi un liant între oameni sau o evadare, iar cu cât e mai bună, mai bine aleasă, mai atent prăjită sau preparată, cu atât acel moment al oamenilor, al nostru e mai împlinit“, crede Bianca.

Au lucrat, pentru amenajarea cafenelei Cascara Coffee Shop, cu ideile şi cunoştinţele lui Tiberiu, dorinţa fiind să creeze un spaţiu primitor, iar numele l-au ales având ca sursă de inspiraţie America Latină. Acolo, „cascara“ este denumirea dată de cultivatorii de cafea pentru resturile şi pieliţele de culoare roşie obţinute din boabele de cafea după procesare.

„La început, aceste coji obţinute de la boabele de cafea după spălare, neavând o valoare comercială, erau folosite doar ca îngrăşământ, fertilizant pentru plantaţiile viitoare de cafea. Ulterior, producătorii de cafea au observat că, după uscare, aceste coji pot fi infuzate, pentru a se obţine o băutură răcoritoare, unică prin gust şi miros, pe care au numit-o†cascara.†Băutura este de fapt un ceai rar şi delicios, care dezvăluie o altă dimensiune şi un alt gust al cafelei.“

Prin prăjire, fondatorii Cascara Coffee Shop caută să evidenţieze potenţialul cafelei şi particularităţile acesteia şi sunt atenţi la fiecare acid, secundă şi grad Celsius.

„Quality control e standard şi în fiecare zi de prăjire urmărim umiditatea, temperatura, culoarea. Pungile noastre ecologice conţin trei straturi, pentru a preveni umiditatea şi oxidarea cafelei, plus zipper şi valvă de control. Etichetele noastre mereu vor conţine toate detaliile cafelei: notele de gust, originea, ferma, clasificarea, procesarea, altitudinea şi cup scoringul, aceste detalii oferind transparenţă totală, dar şi posibilitatea de a ne ajuta să găsim cafeaua preferată.“

Bianca şi Tiberiu Voicu ajung la oameni din toată ţara cu cafeaua din prăjitoria proprie, vânzând către cafenele care au în ofertă brandul Cascara. Planul lor este să crească numărul de parteneri în România, dar şi Europa este în vizorul lor.

„În ceea ce priveşte cafenelele, anul acesta vom mai deschide şi alte locaţii, în fucţie de spaţiile pe care le vom găsi potrivite.“

De pildă, recent, o nouă cafenea Cascara Coffee Shop şi-a deschis uşile în zona Ateneului din Bucureşti, în sistem de franciză, într-o piaţă care devine din ce în ce mai ofertantă.

 

Cum priviţi piaţa locală de cafenele şi modul în care s-a dezvoltat ea în ultimii ani?

„Industria şi trendul evoluează zilnic. Partea de research e cel mai puternic atu, suntem la curent cu industria, cu echipamentele, accesoriile, strategiile de marketing şi preferinţele consumatorilor. Reprezentăm mai mulţi producători în ţară şi nu numai. Suntem profesionişti şi înţelegem că datoria noastră e să ne ajutăm partenerii pentru a asigura continuitatea calităţii.“

 

Ce rol joacă sustenabilitatea în businessul vostru?

„Mereu ne vom considera ambasadorii cafelei şi vom fi atenţi la tot lanţul şi drumul boabelor din fermă până în ceaşcă. Susţinem şi promovăm«fair trade», certificare prin care fermierul este plătit echitabil pentru munca depusă. Colaborăm strâns cu mai mulţi fermieri şi importatori, suntem atenţi la crop-uri pentru a alege cele mai bune cafele bazate pe calitate/ preţ. Avem în mod constant câteva origini, dar în fiecare an schimbăm, tocmai pentru a da şansa consumatorilor să exploreze lumea cafelei.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO