♦ Harta comerţului ilustrează astfel şi dezvoltarea economică diferită a ţării, numărul de magazine mergând mână în mână cu salariul mediu, cu puterea de cumpărare şi cu rata şomajului. ♦ Zece reţele străine de comerţ modern şi franciza LaDoiPaşi dezvoltată de grupul german Metro adună 5.250 de magazine, cu vânzări anuale de 13-14 mld. euro.
Zece reţele străine de comerţ modern şi franciza LaDoiPaşi dezvoltată de grupul german Metro, dar deţinută de antreprenori locali, adună 5.250 de magazine ce controlează peste 65% din piaţa de 20-22 mld. euro de comerţ cu dominantă alimentară.
Aceste hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate modernă au astfel vânzări anuale de 13-14 mld. euro, conform estimărilor ZF.
Harta comerţului modern local este de fapt o copie fidelă a economiei româneşti dat fiind că cele mai multe magazine sunt deschise în judeţele puternice economic, în frunte cu Bucureştiul.