Companii

Geografia de business a României. Harta comerţului modern local: Bucureştiul şi alte 20 de judeţe din ţară au fiecare cel puţin 100 de magazine cu dominantă alimentară. Şase judeţe – printre cele mai sărace din România – sunt codaşe şi la investiţiile în retail, cu nici 50 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate sau cash&carry fiecare

Autor: Cristina Roşca

20.09.2021, 17:20 328

  ♦ Harta comerţului ilustrează astfel şi dezvoltarea economică diferită a ţării, numărul de magazine mergând mână în mână cu salariul mediu, cu puterea de cumpărare şi cu rata şomajului. Zece reţele străine de comerţ modern şi franciza LaDoiPaşi dezvoltată de grupul german Metro adună 5.250 de magazine, cu vânzări anuale de 13-14 mld. euro.

Zece reţele străine de comerţ mo­dern şi franciza LaDoiPaşi dez­voltată de gru­pul german Metro, dar deţinută de antreprenori locali, adună 5.250 de magazine ce con­trolează peste 65% din piaţa de 20-22 mld. euro de comerţ cu dominantă ali­mentară.

Aceste hipermarketuri, su­per­marketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proxi­mitate modernă au astfel vânzări anuale de 13-14 mld. euro, conform estimărilor ZF.

Harta comerţului modern local este de fapt o copie fidelă a economiei româneşti dat fiind că cele mai multe magazine sunt deschise în judeţele puternice economic, în frunte cu Bu­cureştiul.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO