Companii

Germanii de la Kaufland au ajuns la un portofoliu imobiliar de 1 mld. €, dublu faţă de 2008

Germanii de la Kaufland au ajuns la un portofoliu...

Autor: Cristina Roşca

06.10.2015, 00:08 5755
Kaufland se afla după va­loarea portofoliului imo­bi­liar de la finalul anului tre­cut, pe poziţia a doua în piaţă, la egalitate cu Immofinanz (care deţine printre altele par­cul de afaceri Iride din Pipera), cu ac­tive de circa 960 mil. euro, potrivit da­telor ZF. Ei erau depăşiţi de NEPI, care de­ţine printre altele mallurile Pro­me­nada şi Mega Mall şi care avea la finalul lui 2014 active imobiliare în valoare de 1,3 mld. euro. Pe poziţia următoare se afla omul de afaceri grec Ioannis Papale­kas prin intermediul companiei Globalworth, cu active de 600 mil. euro.

Niciun alt mare dezvoltator imo­bi­liar din România, precum grupul Iulius al antreprenorului Iulian Dascălu sau Im­mochan, divizia imobiliară a fran­cezilor de la Auchan, nu au ajuns la por­to­folii de 1 mld. euro. Nici în retailul lo­cal nu există o companie care să se apro­pie de această cifră.

Spre deosebire de dezvoltatorii imo­biliari însă, care îşi dezvoltă constant por­tofoliul pentru că sursele de venit sunt chiriile sau vânzările ulterioare ale acestor proprietăţi, pentru Kaufland mo­delul de business este diferit. Nemţii şi-au dezvoltat portofoliul imobiliar strict pentru că s-au extins puternic.

WikiZF: Profilul companiei Kaufland

„Kaufland construieşte pentru pro­priul uz şi are o altă abordare cu pri­vire la Return On Cost (randament -n.red.) ca un dezvoltator. Dacă cei de la Kauf­land ar fi să vândă operaţiunile din Ro­mâ­nia, un cumpărător ar fi interesat de bu­sinessul de hipermarket şi abia în ulti­mul rând de real estate“, spune Răz­van Gheorghe, partener în cadrul com­paniei de consultanţă imobiliară Cush­man & Wakefield/ Activ Property Services.

În fiecare an Kaufland investeşte în România între 130 şi 170 mil. euro, de la intrarea pe piaţă (în 2005 - n.red.) compania cheltuind peste 1,3 mld. euro, potrivit datelor ZF pe baza informaţiilor din piaţă. Expansiunea agre­sivă este cea care i-a asigurat începând cu 2012 gru­pului poziţia de lider al comerţului local.

Spre deosebire de ceilalţi jucă­tori din retail, care au preferat să aibă un por­tofoliu mix de magazine proprii şi ma­gazine în chirie, Kauf­land a mers doar pe achiziţii. Astfel, po­trivit datelor ZF pe baza in­for­maţiilor oferite de surse din companie, toa­te cele peste 100 de magazine sunt în proprie­ta­te, la fel şi terenurile pe care sunt acestea dez­­voltate, depozitele şi clădirile de birouri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO