Companii

Germanii de la Lidl, in plina campanie de recrutare

08.02.2008, 20:41 46

Reteaua germana de magazine discounter Lidl, parte a grupului Lidl & Schwartz, vizeaza extinderea in toate regiunile tarii, avand in curs recrutari pentru echipa de dezvoltare in Muntenia si Transilvania, potrivit anunturilor de pe site-urile locale cu joburi. Compania s-a aratat interesata pana acum de mai multe orase din celelalte regiuni, precum Iasi, Medias sau Slobozia, unde a contactat deja administratiile locale pentru a cere informatii sau planuri urbanistice.
Contactati de ZF, reprezentantii germani ai retailerului Lidl nu au dorit sa ofere detalii despre planurile pe piata romaneasca.
La finele anului trecut, grupul german a majorat capitalul social al companiei Lidl Romania SCS cu 10 mil. euro, pana la valoarea de 26,5 mil. euro (90 mil. lei), potrivit unui anunt publicat in Monitorul Oficial.
Surse din piata au declarat anul trecut pentru Mediafax ca Lidl intentioneaza sa investeasca 150 mil. euro in Romania pentru deschiderea a 100 de magazine pana in 2011. Lidl si-ar putea face intrarea oficiala pe piata in acest an prin deschiderea mai multor magazine in acelasi timp. Grupul Schwartz a mai recrutat pe piata locala pentru divizia Lidl si la inceputul lui 2006, cand si-a stabilit centre regionale de activitate in Bucuresti, Brasov si Iasi, insa in acelasi an si-a amanat intrarea in Romania si Bulgaria pe termen nedefinit, una din motivatiile de atunci fiind pretul foarte ridicat al terenurilor.
Grupul Lidl & Schwarz este prezent in Romania din 2005 prin reteaua de hipermarketuri cu discount Kaufland, care detine in prezent 31 de magazine la nivel national.
Discounterii germani si francezi au ajuns la finele lui 2007 la un numar total de 156 de magazine pe piata romaneasca, prin investitii de 100 mil. euro realizate in cursul anului.
Acestia si-au planificat investitii de 90-120 mil. in anul 2008, pentru deschiderea a 65-75 de unitati pe piata romaneasca. Cele mai extinse retele de discountere la nivel local sunt Plus, controlata de grupul german Tenglemann, si Penny Market, apartinand retailerului Rewe, fiecare avand 50 de magazine.
Segmentul de retail alimentar cu discount este estimat in prezent la peste jumatate de miliard de euro, fara a lua in calcul reteaua Kaufland.
Magazinele de tip discounter sunt caracterizate printr-o sortimentatie redusa fata de alte magazine din comertul modern, o prezentare mai simpla a produselor si o suprafata de vanzare mica, in medie 600 - 1.000 de metri patrati, ceea ce le permite sa-si mentina costurile de operare a unitatilor la un nivel inferior celui inregistrat in supermarketurile de dimensiuni similare.
Discounterele se rezuma la vanzarea unor produse cu rulaj mare, reducand in acest mod costurile de stocare. Toate acestea conduc, in mod normal, la preturi mai mici pentru consumatorul final.
Grupul Schwartz a investit deja circa 350 mil. euro in Romania pentru dezvoltarea retelei Kaufland la 31 de unitati, constructia unui centru logistic la Ploiesti si a unui sediu central in Bucuresti, si a angajat pana in prezent circa 6.000 de persoane. Kaufland Romania a inregistrat in anul 2006 vanzari de 232 mil. euro, cu 17 unitati

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO