Companii

Germanii de la Stada, prezenţi şi în România, se uită în continuare la achiziţii în piaţa farmaceutică europeană, după preluarea grupului ceh Walmark

Germanii de la Stada, prezenţi şi în România, se...

Autor: Georgiana Mihalache

05.03.2020, 17:30 843

Germanii de la Stada au în continuare apetiti pentru achiziţii în piaţa europeană, după preluarea la nivel european a cehilor de la Walmark, specializată în producţia şi distribuţia de suplimente alimentare, cu prezenţă şi în România.

În 2019, Stada România a crescut businessul cu 20%, potrivit reprezentanţilor companiei, ceea ce a dus afacerile germanilor pe piaţa locală la 54 mil. lei, din calculele ZF pe baza datelor publice.

„Creşterea a venit din extinderea portofoliului de produse şi a echipei. Brandul Walmark este important pentru dezvoltarea portofoliului Stada, care avea zona de consumer puţin dezvoltată”, a spus Mihai Fugarevici, country manager Stada România, la o conferinţă de presă. El lucrează de trei ani la Stada România, ocupându-se de operaţiunile de vânzări ale companiei pe piaţa locală.

Dintre cele 130 de produse din portofoliul Stada, cel mai mult aduce la business segmentul de produse pentru spitale, soluţii perfuzabile, glucoză, seruri – circa 35%. Segmentul de produse eliberate cu prescripţie medicală contribuie cu 30% la businessul companiei.

La începutul lunii noiembrie 2019, fondul de investiţii Mid Europa Partners, proprietarul Walmark, a anunţat că scoate la vânzare producătorul de suplimente şi a semnat un acord de vânzare cu Stada.

Tranzacţia se referă la piaţa europeană, cele opt state în care Walmark activează, şi include şi piaţa românească, ambele companii având subsidiare în România. Consiliul Concurenţei a dat acordul pentru tranzacţie, iar cele două companii au început procesul de integrare.

În România, Stada este prezentă prin reprezentanţă locală, prin companiile Stada M&D SRL şi Stada Hemofarm SRL. Stada M&D SRL a raportat afaceri de 45 mil. lei în 2018, în creştere cu 35% faţă de anul anterior, la un profit de 2,3 mil. lei în 2018.

Printre brandurile companiei se numără Bronhoklir, sirop de tuse la plic, Hepathrombinum, pentru durerile de picioare sau Refenum Ice pentru ferba musculară.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO