Companii

Germanii de la Tengelmann aduc si divizia de bricolaj Obi

30.01.2008, 17:32 46

Grupul german Tengelmann, care opereaza pe piata locala discounterele Plus Discount, si-a anuntat intrarea in Romania cu magazinele de briocolaj Obi in acest an, intentionand sa ajunga pe termen mediu la o retea de 20 de magazine.
"Obi va intra in curand pe trei piete noi, Ucraina, Romania si Slovacia, primele inaugurari in aceste tari fiind planificate pentru 2008. Pe termen mediu, compania vizeaza pana la 20 de deschideri atat in Ucraina, cat si in Romania", au declarat reprezentantii companiei.
Obi este al patrulea mare retailer de bricolaj din lume, potrivit propriilor date. Reteaua numara in prezent peste 500 de magazine, fiind lider de piata in Germania, Cehia, Ungaria sau Rusia. Compania a inregistrat vanzari de 5,8 miliarde de euro in anul fiscal 2006 - 2007 incheiat la 31 martie 2007, avand in total peste 38.000 de angajati.
"Scopul nostru este sa fim lideri de piata oriunde operam. Concentrarea pe Europa Centrala si de Est, Rusia si Ucraina fiind piete principale de dezvoltare, reprezinta elemenul central al strategiei noastre de extindere", a afirmat Sergio Giroldi, CEO-ul companiei Obi.
In Romania, investitia medie intr-un magazin de bricolaj cu un spatiu de vanzare de peste 6.000 de metri patrati se situeaza in jurul a 10 mil. euro, potrivit datelor de pe piata.
Potrivit unor surse din piata, reteaua germana are deja cateva terenuri achizitionate in Ro-mania, in vestul tarii.
In prezent, pe piata locala opereaza cinci retele internationale de bricolaj, dintre care trei - BauMax, Mr. Bricolage si Hornbach - au intrat in Romania in perioada 2006-2007. Liderul este reteaua germana Praktiker, cu 20 de unitati si vanzari de peste 250 mil. euro in 2007, urmata de compania franceza Bricostore, cu 8 magazine. Cele doua retele au intrat pe piata in anul 2002.
Retelele internationale de pe piata de bricolaj vor deschide intre 17-18 magazine in acest an, ceea ce va implica investitii cumulate de aproape 200 mil. euro si crearea a circa 2.000 de locuri de munca. Acesta este cel mai mare ritm anual de extindere inregistrat de retailul de bricolaj pana in prezent si ar putea duce numarul magazinelor afiliate unor retele internationale la 53 la finele lui 2008.
Cele mai multe magazine de bricolaj vor fi deschise in acest an in Capitala, aici fiind programate 3 unitati. Pe lista retailerilor de profil mai figureaza orasele Arad, Timisoara, Suceava, Bacau, Ploiesti sau Deva.
Pe piata activeaza si cateva retele locale, precum Dedeman sau Ambient, care au anuntat si ele mai multe deschideri pentru acest an.
Piata de bricolaj era estimata anul trecut la circa 900 mil. euro, potrivit unei analize realizate de Business Construct.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO