Companii

Germanii de la Tengelmann nu renunta la reteaua de magazine Plus Discount de pe piata locala

20.02.2008, 20:14 53

"Dupa ce am analizat toate optiunile pentru subsidiarele Plus din afara Germaniei, am decis sa pastram operatiunile din Romania", a declarat Sieglinde Schuchardt, purtatorul de cuvant al Tengelmann.
Pe piata locala, Plus Discount si-a separat la inceputul acestui an operatiunile de comert de gestiunea imobiliarelor, prin infiintarea unei companii, Pludi Market. In urma acestei reorganizari, compania Plus Discount SCS, creata in momentul intrarii pe piata a retelei Plus, reprezinta divizia de imobiliare a subsidiarei locale.
Anul trecut, germanii si-au regandit strategia de operare pe piata discounterelor, un segment foarte competitiv in tarile in care retailul a ajuns la maturitate, precum Germania sau Spania. Dupa ce a vandut cele 247 de magazine Plus detinute in Spania competitorului sau Carrefour, Tengelmann a incheiat un joint-venture cu retailerul Edeka in Germania, prin care cei doi jucatori vor ajunge la afaceri cumulate de 11 mld. euro pe segmentul de discount. Ulterior, grupul a anuntat alte vanzari de magazine Plus pe pietele mature din Polonia, Portugalia si Grecia. Tengelmann nu a renuntat insa, pana in acest moment, la retelele Plus din Austria, Cehia, Ungaria si Romania.
In Austria, grupul nu a renuntat la operatiunile sale de comert, insa si-a vandut divizia imobiliara Tengam Immobilien Pool GmbH, potrivit unor informatii aparute ieri in presa germana.
Reprezentantii grupului Tengelmann au confirmat la finele anului trecut ca mai multi competitori s-au aratat interesati de achizitia discounterelor Plus de pe piata romaneasca. Potrivit relatarilor presei internationale, publicate pe site-ul just-food.com, una dintre aceste companii a fost Carrefour, retailerul care a intrat in 2007 pe segmentul supermarketurilor din Romania prin achizitia retelei Artima.
In prezent, Plus opereaza pe piata locala 50 de magazine cu o suprafata de vanzare totala de aproximativ 52.000 de metri patrati. Compania a inceput analiza pietei romanesti in anul 2003, iar la finele lui 2005 a intrat oficial in Romania prin deschiderea concomitenta a 11 magazine, dupa ce anterior inaugurase un centru logistic in orasul Ploiesti. Plus Discount SCS Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 126,5 mil. euro in anul fiscal incheiat la 30 aprilie 2007, avand la acel moment 39 de magazine deschise. Planurile de extindere Plus in Romania prevad dezvoltarea unei retele de 170 de unitati pana in 2010, prin investitii medii de 1,5 mil. euro pentru fiecare deschidere de magazin. In acest an, compania si-a planificat 30 de deschideri.
Grupul Tengelmann a raportat afaceri de 24,5 mld. euro in anul fiscal incheiat la 30 aprilie 2007, avand peste 8.000 de magazine in 15 tari. Cele mai mari divizii ale sale sunt Plus Discount, A & P (retele de comert din Statele Unite) si Obi (magazine de bricolaj).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO