Companii

GfK: Patru din zece gospodării au cumpărat bunuri de larg consum online în 2021 şi alte 1,8 milioane de gospodării pot fi atrase pe termen mediu şi lung, până la o pondere de 63%

GfK: Patru din zece gospodării au cumpărat bunuri de...

Autor: Roxana Rosu

14.07.2022, 16:05 56

Comerţul online de bunuri de larg consum a ajuns la o penetrare de 40% în rândul gospodăriilor din România în 2021 şi are potenţial de a atrage alte 1,8 milioane de gospodării pe termen mediu şi lung, arată un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România.

„Ne referim în special la consumatorii tineri necăsătoriţi, la persoanele mature fără copii şi la familiile cu copii – gospodăriile cu 3 sau 4 membri. Segmentele de vârstă cu cel mai mare potenţial de recrutare de cumpărători noi în e-commerce sunt 18-29 ani şi 30-39 ani, iar la nivel de regiuni cel mai mare potenţial rămâne in continuare în Bucureşti. Principala motivaţie pentru cumpărăturile online este legată de eficientizarea timpului – pot cumpăra tot ce am nevoie, în acelaşi timp, şi acest lucru este rapid şi facil”, afirmă Cristina Vasile, Client Service Director în cadrul GfK România.

Daca s-ar atinge potenţialul cuantificat de GfK, atunci piaţa FMCG e-commerce din România ar ajunge la o penetrare de 63%.

Anul trecut, 4 din 10 gospodării au cumpărat bunuri de larg consum din online cel puţin o dată.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO