Companii

GfK: Puterea de cumpărare a europenilor s-a redus în medie cu 773 euro în 2020 din cauza pandemiei. România este pe locul 31 din 42 de ţări, cu 5.611 euro pe cap de locuitor

GfK: Puterea de cumpărare a europenilor s-a redus în...

Autor: Roxana Rosu

09.11.2020, 16:14 681

Europenii au o putere de cumpărare medie pe cap de locuitor de 13.894 euro în 2020, în scădere cu 5%, dar veniturile disponibile diferă semnificativ de la ţară la ţară, România fiind pe locul 31 din 42 de state studiate, imediat sub Ungaria, cu 5.611 euro, aproximativ 60% sub media europeană, arată studiul GfK Purchasing Power Europe 2020.

La fel ca şi alte ţări din regiune, în România se observă  un decalaj foarte mare între bogaţi şi săraci.

Locuitorii din Bucureşti au puterea de cumpărare cu peste 81% mai mare în comparaţie cu media naţională şi de trei ori mai mare în comparaţie cu locuitorilor din judeţul cu cea mai mică putere de cumpărare, Vaslui.

Comparativ cu analiza din 2019, în acest an judeţele Arad, Arges şi Prahova cresc fiecare cu un loc în top zece din perspectiva puterii de cumpărare, ocupând poziţiile de la şapte la nouă, în timp ce Hunedoara iese din top. Pe locul al zecelea este judetul Alba.

Pentru România datele cu privire la puterea de cumpărare sunt disponibile cu detaliere până la nivel de oraş pentru fiecare dintre urmatoarele categorii: produse alimentare, băuturi nealcoolice, băuturi alcoolice, produse din tutun, produse de sănătate şi igienă, îmbrăcăminte, încălţăminte şi produse din piele, mobilier, produse de uz casnic, sticlă, porţelan; electrocasnice, electronice de larg consum, IT&C, foto, ceasuri şi bijuterii, cărţi şi rechizite, echipamente sportive, hobby-uri şi recreere, articole pentru renovarea locuinţei.

În total, europenii au la dispoziţie puţin sub 9,5 trilioane de euro în 2020 pentru cheltuieli şi investiţii, puterea medie de cumpărare pe cap de locuitor arătând o scădere de aproape 5,3% comparativ cu anul trecut, în principal din cauza răspândirii COVID-19 şi a impactului economic rezultat. Clasamentele arată diferenţe substanţiale între ţările studiate în ceea ce priveşte suma disponibilă europenilor pentru hrană, servicii, energie, pensii private, asigurări, vacanţă, mobilitate şi cumpărături de bunuri de larg consum şi de folosinţă îndelungata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO