Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare transportator privat de marfă pe calea ferată, parte a grupului Grampet, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 696 de milioane de lei (155 de milioane de euro), în scădere cu 5% în lei şi cu 7% în euro faţă de 2013, potrivit calculelor ZF pe baza datelor oferite de companie şi de la Ministerul de Finanţe.
„Într-un climat economic în general nefavorabil creşterii, Grup Feroviar Român şi-a concentrat obiectivele pe consolidarea companiei“, potrivit informaţiilor furnizate de companie. GFR şi-a propus pentru 2015 „o consolidare şi uşoară creştere“ a veniturilor. Compania estimează că are în prezent o cotă de piaţă de 28-30% din sectorul transportului feroviar de marfă, în contextul în care operatorul de stat CFR Marfă, cel mai mare jucător din acest domeniu, are puţin peste 57% din piaţă, potrivit datelor ZF. Piaţa de transport marfă pe calea ferată se ridică anual la 50-60 de milioane de tone, arată informaţiile de la Institutul Naţional de Statistică. În medie, trenurile de mărfuri circulă cu 23 km/h în România, infrastructura feroviară deficitară fiind o problemă pentru jucătorii din piaţa de transport mărfuri.