Companii

GFR, pe locul trei in cursa pentru preluarea MAV Cargo

27.07.2007, 19:15 29

Grupul privat romanesc Grampet GFR (Grup Feroviar Roman) a intrat in top 5 pe prima lista intocmita de statul ungar la privatizarea transportatorului feroviar national MAV Cargo.
Conform unor surse de pe piata locala, Grampet GFR se afla pe locul 3 dupa intocmirea unui clasament al ofertelor indicative depuse de cele 12 companii care vor sa cumpere operatorul ungar.
Conform surselor citate, compania romana de stat CFR Marfa se afla pe locul 11. Pe primul loc in aceasta prima lista se afla un operator slovac, iar pe locul doi se afla un fond de investitii.
Deutsche Bahn, gigantul german din domeniu, nu se afla in top 5, iar operatorul austriac Rail Cargo, o alta companie puternica, se afla pe locul 7. Operatorul privat roman GFR a achizitionat acum cateva luni cu 16,5 mil. euro principala companie de reparatii si constructii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo, avand in acelasi timp actiuni la Bulgarian Railway Company, cu activitati pe piata de transport feroviar din Bulgaria.
In Ungaria, statul trebuie sa anunte in cateva saptamani care sunt cei 5 ofertanti selectati pentru a depune oferte finale in luna octombrie.
Aceasta selectie de top 5 va lua in considerare atat pretul indicativ depus, cat si planul de afaceri pentru MAV Cargo, dar si pachetul social pentru salariati. GFR are drept consultanti in incercarea de a cumpara MAV Cargo firma de audit KPMG, filiala din Ungaria, compania locala Liguaria si casa de avocatura locala Tuca Zbarcea & Asociatii.
Potrivit cotidianului ungar Magyar Tokepiac, MAV Cargo este evaluata la circa 300 de milioane de euro (70-80 de miliarde de forinti), dar unii analisti sunt de parere ca valoarea este mai mica, intrucat compania nu are locomotive proprii.
Principalul actionar al GFR este Stoica Gruia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO