Companii

Gian Sharp, DHL: Curieratul intern se va dezvolta ca urmare a evolutiei ascendente a retailului

Gian Sharp, DHL: Curieratul intern se va dezvolta ca urmare a evolutiei ascendente a retailului

Gian Sharp, country manager al DHL: Acum suntem in Uniunea Europeana, nu mai avem vami, iar industria de transport rutier va creste foarte mult. Acest lucru s-a observat si in alte state care au aderat la UE.

05.04.2007, 19:27 148

Compania de curierat rapid international DHL a inregistrat anul trecut pe piata locala o crestere de aproximativ 60% pe segmentul de curierat intern, care va ramane unul dintre principalele motoare de crestere si in urmatorii ani, spune Gian Sharp, country manager al DHL.
"Serviciile de curierat intern au avut anul trecut cea mai mare dinamica de crestere, de 59,7%, iar piata interna de curierat va continua sa se dezvolte foarte mult si in urmatorii cinci ani, fiind impulsionata de venirea unor retaileri precum IKEA", a spus Gian Sharp.
El a explicat ca desi volumul expedierilor de documente nu va inregistra o crestere intrucat exista posibilitatea ca documentele se fie trimise in conditii de securitate si pe e-mail, serviciile de curierat express care implica trimiterea de colete vor cunoaste cu siguranta o evolutie pozitiva.
Desi curieratul intern nu are o pondere foarte mare in afacerile companiei, aproximativ 10%, cresterea ramane una consistenta.
DHL a obtinut in 2005 din curierat aproximativ 18 milioane de euro, iar pentru anul trecut reprezentantii companiei estimau o crestere de peste 20%, ceea ce inseamna ca afacerile companiei in 2006 au depasit 20 de milioane de euro pe acest segment.
Totodata, compania a inregistrat anul trecut o crestere de 21,7% pe activitatea de import express, care a fost impulsionata de dezvoltarea vanzarilor on-line, romanii avand astfel posibilitatea de a achizitiona produse din alte tari pe Internet. In ceea ce priveste volumul serviciilor de import express compania se asteapta la cresteri importante si in acest an, insa cea mai mare crestere o vor avea serviciile "day definite" de transport rutier (livarea intr-un timp definit).
"Acum suntem in Uniunea Europeana, nu mai avem vami, iar industria de transport rutier va creste foarte mult. Acest lucru s-a observat si in alte state care au aderat la UE", a precizat Sharp.
Produsele express, cu livrare definita in timp - dimineata (ora 9), la pranz (ora 12) sau seara (ora 18), au cea mai mare pondere in cifra de afaceri, respectiv de 70-80%.
"Daca pana acum o greutate mai mare presupunea un timp mai mare de transport, tendinta este ca piata sa se concentreze asupra timpului. De aceea, pentru serviciile "day definite" ne asteptam la o crestere de 30% in 2007, pe de o parte ca urmare a reducerilor de pret pe colete, care odata cu integrarea nu mai necesita vamuire, iar pe de alta parte datorita faptului ca ne-am dublat capacitatea de transport aerian prin achizitionarea noului avion Boeing 757-200SF, care are o capacitate de 30 de tone", a spus Sharp.
Pe partea de servicii express, DHL este lider atat pe piata mondiala, cat si pe cea locala, potrivit reprezentantilor companiei.
Reprezentantii companiei estimeaza in acest an o crestere a afacerilor DHL in Romania de 35-40%, in primele luni ale anului inregistrand deja o crestere de peste 30% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Desi preturile au scazut pentru transportul international de colete, per ansamblu se inregistreaza o crestere a preturilor de la an la an.
"Exista o majorare anuala a preturilor de circa 3-4% pentru ca si costurile au o evolutie ascendenta, in principal ca urmare a cresterii salariilor'', a spus Sharp.
In afara de investitia pe care DHL a facut-o in acest an in achizitia unui nou avion, compania va mai investi inca trei milioane de euro pentru a construi o platforma rutiera la Otopeni si terminale noi in tara.
"Anul viitor ne-am propus sa construim un terminal si la Otopeni", a precizat Sharp. Cifra de afaceri consolidata a DHL in Romania, in care sunt incluse si veniturile din logistica, a fost anul trecut de 30 de milioane de euro, cu 26% mai mult comparativ cu 2005.
Pentru anul acesta compania a estimat o crestere de inca 30%, afacerile DHL in Romania ajungand astfel la 40 de milioane de euro.
Pe piata de curierat international din Romania in afara de DHL mai activeaza TNT, UPS si FedEx, in timp ce pe curierat intern principalii jucatori sunt Fan Courier, Cargus, TCE Logistica, Curiero sau Roexpres.
DHL este detinuta de Deutsche Post World Net si activeaza in doua sectoare - logistica si curierat expres. Compania a raportat anul trecut venituri de 60 de miliarde de euro la nivel global, activitatea de curierat contribuind cu 17,2 miliarde euro la aceste rezultate.
Compania transfera in fiecare an circa 1,5 miliarde colete cu o greutate de 1,8 milioane de tone si controleaza o retea de 6.500 de centre de expediere, 450 de centre de sortare si depozite si opereaza o flota de 400 de aeronave si 78.000 de vehicule.
DHL este prezenta in 220 de tari si furnizeaza servicii catre 120.000 de locatii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO