Grupul german Stada, prezent şi în România prin subsidiara Stada România, a marcat vânzări de 3,8 miliarde de euro în 2022, echivalentul unei creşteri de 11% faţă de anul precedent, în timp ce EBITDA s-a majorat cu 17%, până la 875 de milioane de euro.
Divizia de Consumer Healthcare a devenit principalul centru de vânzări în grup, cu volume de 1,62 de miliarde de euro, respectiv o pondere de 43% în totalul vânzărilor.
În perioada ianuarie-decembrie 2022, Stada a furnizat 1,2 miliarde de cutii de produs farmaceutic în aproape 120 de ţări.
Pentru a-şi consolida rezilienţa în materie de lanţuri de furnizare, Stada a demarat la sfârşitul lunii noiembrie 2022, construcţia unei fabrici de medicamente în România, în oraşul Turda din judeţul Cluj.
Valoarea investiţiei este de peste 50 milioane de euro şi este primul astfel de proiect din ultimii 30 de ani demarat de un jucător internaţional.
Viitoarea fabrică este amplasată în Parcul Industrial Arieş, iar parte din investiţie este susţinută de autorităţi prin ajutor de stat, valoarea acestuia fiind de 21 mil. euro, fiind deja aprobat. Grupul Stada mai are 20 de fabrici la nivel internaţional.
Noua unitate de producţie şi ambalare va cuprinde iniţial 9 linii tehnologice de ultimă generaţie pentru produse în doză solidă (capsule şi tablete), cu o capacitate de 120 milioane cutii produs farmaceutic pe an. Suprafaţa totală a unităţii este de aproximativ 30.000 mp şi permite o extindere rapidă a liniilor de producţie până la un număr de 12.
Întreaga suprafaţă a terenului achiziţionat este de 100.000 mp şi permite de asemenea, o dezvoltare ulterioară a facilităţilor de producţie, prin construcţia unor noi clădiri, în funcţie de cererea pieţei şi raportat la nevoile de dezvoltare continuă a companiei.
Oficialii Stada spun că finalizarea proiectului va consolida un lanţ care include 20 de facilităţi de producţie în Europa, Eurasia, Asia şi o reţea de 16.700 de parteneri şi furnizori locali.
Produsele finite din unitatea din Turda – atât medicamentele eliberate pe bază de reţetă (RX), cât şi produse farmaceutice eliberate fără prescripţie medicală (OTC) - vor fi comercializate în primul rând pe piaţa din România, cât şi în Europa.