♦ Dacă în 2020, o pondere de 60% din cifra de afaceri înregistrată de Lavazza venea din Italia, iar restul era contribuţia pieţelor internaţionale, în prezent Italia contribuie doar cu 30%, ceea ce înseamnă o expansiune internaţională intensă.
Grupul italian Lavazza, activ pe piaţa cafelei, are în vedere să se dezvolte în România, unde cererea de cafea este în continuă creştere, în ciuda unui context economic dificil, la fel ca în restul Europei.
„Ultimii ani au fost marcaţi de pandemia de COVID-19, iar mediul economic încă este complicat din cauza problemelor geopolitice, generate de războiul dintre Ucraina şi Rusia, a inflaţiei, care rămâne o problemă majoră, a riscurilor de recesiune“, a spus Giuseppe Lavazza, preşedintele grupului Lavazza, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate la Paris, cu ocazia turneului de tenis Roland Garros, unde Lavazza este şi în acest an partener.
Grupul a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 2,7 miliarde de euro, după o creştere de 17% faţă de anul precedent, atingând astfel nivelul anterior pandemiei, din 2019. „Obiectivul este ca, în următorii ani, până în 2026, să ajungem la o cifră de afaceri de 4 miliarde de euro.“