Companii

GPV: 50% mai multe plicuri la sase luni

18.09.2006, 21:32 30

Compania GPV Romania, membra a GPV Groupe din Franta, lider european in productia de plicuri si servicii conexe de gestionare a corespondentei firmelor, a realizat pe primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de 4,2 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de 51,5%, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Factorii care au contribuit la aceasta evolutie sunt pe de o parte, cresterea capacitatilor de productie, prin achizitionarea de noi utilaje si, pe de alta parte, cresterea cererilor pentru plicurile personalizate", a declarat pentru ZF Transilvania Thierry Blain, manager general pentru Europa Centrala si de Est, in cadrul GPV Groupe.
Pastrand aceasta evolutie, conducerea companiei estimeaza ca pana la sfarsitul anului cifra de afaceri va atinge valoarea de 10 milioane de euro, valoare reprezentand o crestere de peste 50% fata de 2005. "In domeniul nostru, ultima parte a anului este cea mai ofertanta ca vanzari", a precizat Thierry Blain. In opinia acestuia, in urmatorii 2-3 ani, Romania va deveni un centru de dezvoltare pentru Europa Centrala si de Est, in cadrul grupului GPV.
"In Romania inregistram cele mai mari vanzari, comparativ cu celelalte tari aflate in aceasta zona. In ansamblu, vanzarile din tarile Europei Centrale si de Est, in care suntem prezenti, reprezinta aproximativ 12% din totalul vanzarilor grupului. Vom continua sa investim in Romania, deoarece piata este ofertanta, iar din punct de vedere legislativ lucrurile incep sa evolueze bine", a mai spus Thierry Blain.
GPV sustine ca piata romaneasca de produse pentru corespondenta creste, in prezent, cu 6-7% pe an, iar pentru a face fata cererii din domeniu, compania a dezvoltat un departament de mail-services, in care s-au investit aproximativ 3 milioane de euro in ultimii doi ani. Investitiile companiei pentru 2006 se vor cifra la aproximativ 0,7 milioane de euro si vor fi orientate inspre dezvoltarea capacitatilor de productie si achizitia de noi utilaje.
"In acest moment functionam aproape de capacitatea maxima, astfel ca dezvoltarea punctului de productie de la Cluj-Napoca este necesara. Intentionam ca anul acesta sa demaram constructia unui spatiu de 1.700 de metri patrati, destinat in exclusivitate activitatii productive", a mai declarat managerul general pentru Europa Centrala si de Est, in cadrul GPV Groupe. Acesta a mai declarat ca, anul trecut, compania a inchiriat aproximativ 2.000 de metri patrati, in apropierea fabricii din Cluj, spatiul avand destinatia de depozit.
Compania colaboreaza, de asemenea, cu marile magazine de retail, exceptie facand Metro. Vanzarile realizate prin intermediul marilor retaileri se cifreaza, potrivit conducerii, la aproximativ 5-6% din cifra de afaceri. Cele mai noi produse GPV lansate pe piata sunt cuburile de hartie si bloc notes-urile, dar si sortimentele de plicuri din gamele "osez la couleur" si "fantasy", care sunt destinate mai ales clientilor tineri. Compania nu are in proiectele de dezvoltare pentru anul acesta lansarea de noi produse, ci consolidarea celor deja existente.
Pe langa evolutiile pe piata interna, in ultimul an GPV Romania a inregistrat o crestere de 20% a exporturilor, vanzarile pe piata externa reprezentand in prezent, aproximativ 25% din cifra de afaceri. Potrivit reprezentantilor companiei, productia realizata in Romania este comercializata, in principal, in Ucraina, Rusia si Slovacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO