Companii

Greii din logistica mondială n-au ocolit România, dar aşteaptă ca infrastructura să le permită creşterea investiţiilor

Greii din logistica mondială n-au ocolit România, dar aşteaptă ca infrastructura să le permită creşterea investiţiilor

Autor: Cristina Roşca

28.04.2016, 00:06 3361

Nouă din cele mai mari zece com­panii de logistică din lume sunt în România, unde rulează afa­ceri de câteva milioane sau chiar zeci de milioane de euro. Singurii care lipsesc sunt chinezii de la Si­notrans, potrivit unei analize apărute în anuarul ZF Logistică şi transporturi 2016.

Jucători precum DB Schenker au pariat pe România acum mai bine de 15 ani, văzând potenţialul de dezvoltare al unei ţări cu 20 de mi­lioane de oameni şi cu o eco­no­mie care urma să crească pentru a în­cerca să prindă din urmă Occi­dentul. Unii dintre ei sunt prezenţi chiar de mai multă vreme prin agenţi, pentru ca apoi să îşi deschidă birouri proprii.

Cei mai mulţi giganţi din piaţa de logistică însă au venit direct în „val“ după 2007, anul în care România şi Bulgaria au aderat la Uniunea Europeană. Libera­lizarea co­mer­ţului cu mărfuri şi „deschi­derea graniţelor“ pentru transport au atras pe marile grupuri din logistică. Pentru cei deja prezenţi, ade­ra­rea la UE a însemnat un motiv în plus să îşi planifice investiţii noi şi să dorească expansiunea opera­ţiunilor locale, profitând de eliminarea taxelor vamale şi de apli­carea unitară a legislatiei euro­pene, spun jucă­torii din piaţă.

Expansiunea şi investiţiile pe plan local au dus busi­ne­s­su­rile acestor giganţi la câteva milioane sau zeci de milioane de euro. Totuşi, piaţa locală reprezintă o pondere mică în totalul unor businessuri mamut de peste 5 miliarde de euro anual.

Cel mai mare jucător de pe piaţa mondială de logistică este grupul german Deutsche Post - DHL, un business de 56 mld. euro anual. Cu o prezenţă la nivel mondial, grupul are operaţiuni impor­tante şi în România, unde este în topul celor mai mari jucători, cu un business de peste 50 de milioane de euro. Astfel ponderea pieţei locale în total este nesemnificativă.

Acest articol este extras din Anuarul Logistică şi transporturi publicat de Ziarul Financiar. Citiţi aici întregul anuar in format e-paper. Varianta tipărită poate fi achiziţionată la adresa www.zf.ro/anuare.

AFACERI DE LA ZERO