Companii

GroupM: România a avut în 2020 cea mai mică scădere a pieţei media dintre ţările Uniunii Europene

GroupM: România a avut în 2020 cea mai mică scădere a...

Autor: Roxana Rosu

17.12.2020, 12:30 226

Piaţa media din România a rezistat crizei din acest an, iar bugetele totale de publicitate investite s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel cu cel din 2019, cu cea mai mică scădere dintre ţările UE, respectiv de doar 0,1%, arată o analiză a GroupM.

“Evoluţia din timpul anului ne arată că piaţa locala şi-a revenit foarte repede după scăderea semnificativă din trimestrul al doilea (-30%), înregistrând o creştere de 15% în semestrul 2, superioară mediilor anuale precedente. Acest lucru ne face să privim cu încredere spre 2021, an in care estimăm o creştere de 3,4% a pieţei, generată în principal de Digital (+17.6%)”, spune Mihai Vişan, Head of Trading GroupM.

Cifrele înregistrate anul acesta pe piaţa locală reflectă tendinţele de la nivel global, mediile cele mai afectate fiind Outdoor & Cinema (-22.3%), respectiv Radio (-13.5%).

Presa şi-a accelerat trend-ul descendent de la -8% la -14%, ajungând la o cotă de piaţă marginală de 2,2%.

Digitalul a reuşit o creştere estimată de 4,8%, ajungând la o cotă de piaţă de 19,8% (respectiv 21,7%, dacă includem şi extensiile digitale ale mediilor tradiţionale), susţinută de campaniile de e-commerce ale jucătorilor tradiţionali şi ale business-urilor mici si mijlocii care s-au adaptat rapid la noul climat.

Televiziunea, mediul care atrage în continuare cele mai multe investiţii, a crescut cu 2,8%, menţinându-şi astfel poziţia dominantă, cu o cotă de piaţă de 65%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO