Companii

Grup Feroviar Roman si-a bugetat afaceri de 77 mil. euro

Grup Feroviar Roman si-a bugetat afaceri de 77 mil. euro

GFR a inceput sa efectueze transporturi internationale intre Romania si Bulgaria

20.04.2007, 21:20 82

Compania Grup Feroviar Roman (GFR), unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a transportului de marfa, si-a bugetat pentru acest an afaceri de circa 77 mil. euro (270 mil. lei), in crestere cu peste 50%, in euro, fata de anul precedent.
"Cresterea va veni din marirea cotei de piata, avand in vedere ca primim tot mai multe cereri de transport, iar cresterea parcului ne va permite sa dam curs acestor cereri", a spus Sorin Chinde, directorul general al companiei.
Totodata, din mai 2006 compania a inceput sa efectueze transporturi internationale intre Romania si Bulgaria, urmand sa deruleze transporturi si cu parteneri din Ungaria.
"Ponderea acestora in cifra de afaceri este deocamdata mica (circa 2 %), dar tendinta este de reala crestere", a precizat Chinde.
Pentru a face fata cererii in crestere, compania va investi in achizitia si reinnoirea materialului rulant.
"Atentia noastra este focalizata pe cresterea si innoirea parcului de material rulant, iar investitiile din acest an vor implica intreg profitul obtinut in anul 2006", a adaugat directorul GFR.
Compania nu a oferit informatii despre valoarea profitului brut din 2006. In 2005 profitul brut inregistrat a fost de 5 milioane de euro, potrivit site-ului Ministerului Finantelor.
In acelasi timp, cifra de afaceri obtinuta de companie anul trecut a fost de aproape 50 de milioane de euro, in crestere cu 12% fata de 2005. Cresterea a fost impulsionata in primul rand de cresterea numarului de clienti.
"In 2006 s-a inregistrat o triplare a numarului de clienti cu care avem relatii stabile de colaborare", a spus Chinde.
Printre clientii Grup Feroviar Roman se numara Petrom, Lafrage, Holcim, Mittal Steel, Shell Gas, Conpet, Compania Nationala a Huilei, Regia Autonoma pentru Activitati Nucleare (RAAN) sau Rafo Onesti.
Astfel, desi in a doua parte a anului GFR a pierdut veniturile provenite din serviciile prestate companiei Rafo Onesti, din cauza sistarii activitatii acesteia, a reusit, prin castigarea de noi clienti, sa-si majoreze veniturile cu 12%
Transportul de marfuri in vrac, in vagoane descoperite a fost serviciul care a avut una dintre cele mai mari cresteri ale ponderii in cifra de afaceri, potrivit reprezentantilor companiei.
Grup Feroviar Roman este o societate cu capital integral privat, principalii actionari fiind Vasile Didila (29%) si Stoica Gruia (31%), potrivit Oficiului National al Registrului Comertului. In afara de acestia mai au participatii importante societatile Grampet (15%), Turnoprest (9%) si SC Rapid (14%), potrivit aceleiasi surse.
Reprezentantii GFR considera ca integrarea in Uniunea Europeana aduce atat oportunitati, cat si dificultati pe piata transportului de marfa din Romania.
"Oportunitatile decurg din cresterea economiei romanesti si din deschiderea pe care ne-o ofera mobilitatea pe spatii largi, iar dificultatile survin ca revers al aceleiasi medalii, mai precis, cresterea economica genereaza intarirea concurentei, aspect fundamental benefic, dar pana la un punct. Totodata, nearticularea, pentru moment, a tehnicilor de exploatare feroviara face dificila patrunderea operatorilor de transport feroviar pe retelele altor state membre ale Uniunii Europene", conchid reprezentantii GFR.
Pricipalul competitor al GFR este CFR Marfa, companie detinuta de statul roman, care a inregistrat in 2005 afaceri de aproximativ 540 de milioane de euro.

AFACERI DE LA ZERO