Companii

Grupul Agroland, fondat de Horia Cardoş, estimează vânzări de 241 mil.lei în 2022 şi un profit de 13 mil.lei. ”Anul 2022 vine cu noi provocări, precum inflaţia, creşterea preţurilor la energie şi potenţiale întreruperi ale lanţurilor de aprovizionare”

Grupul Agroland, fondat de Horia Cardoş, estimează...

Autor: Roxana Rosu

10.02.2022, 09:28 1126

Agroland Business System (simbol bursier AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentatie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, estimează pentru 2022 vânzări totale de 241 milioane lei şi un profit net de 13 milioane lei, potrivit bugetului care va fi supun aprobării acţionarilor pe 22 aprilie.

Compania îşi propune un EBIDTA de 20 milioane lei şi are în plan investiţii de aproximativ 17 milioane de lei, axate pe deschiderea de noi magazine, extinderea afacerii avicole, modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeş şi dezvoltarea magazinului online.

„În 2022, dorim să consolidăm poziţia Agroland în România prin continuarea dezvoltării accelerate pentru toate liniile noastre de business. Totodată, vom continua să creştem numărul de angajaţi, vom întări echipa de conducere şi vom numi un Consiliu de Administraţie care să ne sprijine în procesul de dezvoltare a companiei. În acest sens, ne bucură intrarea în acţionariatul companiei a unor investitori instituţionali, precum SevenX, controlat de Leonard Leca şi Iulian Cîrciumaru, care deţine în prezent o participaţie de 3% în Agroland, Leonard Leca fiind şi unul dintre membrii viitorului Consiliu de Administraţie al companiei. De asemenea, cele 14,7 milioane de lei atrase în cadrul majorării de capital încheiate în luna ianuarie a acestui an ne aduc într-o situaţie favorabilă din punctul de vedere al fluxului de numerar şi oportunităţilor prezente pe piaţă,” a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

 

Agroland vrea să deschidă în acest an 10 noi magazine sub brandul Agroland MEGA şi vizează o cifră de afaceri dublă generată de acestea comparativ cu anul 2021, potrivit anunţului publicat la BVB. In plus, compania are planificate alte 10 noi magazine tradiţionale Agroland. 

În ceea ce priveşte performanţa magazinelor în 2022, cele tradiţionale vor contribui cu 60% la cifra de afaceri generată de această linie de business, iar cele din categoria MEGA, cu 40%. Obiectivul este ca în 2023, împărţirea să fie egală. De asemenea, Agroland vizează vânzări online de aproximativ 10 milioane de lei, o creştere cu 65% faţă de anul 2021

Investiţiile vor acoperi şi creşterea capacităţii fermei agricole Mihăileşti, urmată de majorarea cu 50% a veniturilor din aceasta linie de business.

„Ameninţările aduse de pandemia de COVID-19 par să se îndrepte spre cote mai reduse comparativ cu anii precedenţi. Însă, anul 2022 vine cu noi provocări, precum inflaţia, creşterea preţurilor la energie şi potenţiale întreruperi ale lanţurilor de aprovizionare. Într-un final, toate acestea vor duce la majorarea preţurilor pentru consumatorul final. Chiar şi în aceste condiţii, exact cum am procedat şi în 2020, nu avem de gând să stăm pe margine şi vom continua să investim în dezvoltarea tuturor liniilor de business din cadrul companiei. Deşi preţurile alimentelor cresc în fiecare zi, observăm o activare a micilor fermieri, care sesizează oportunităţile din piaţă şi doresc să îşi crească afacerile,” a adăugat Horia Cardoş. 

 

Pe zona de sustenabilitate, ţinta Agroland este reducerea semnificativă a amprentei de carbon prin utilizarea surselor proprii de energie verde. 

În primele nouă luni din 2021, Agroland a raportat venituri consolidate de 190,6 milioane de lei, în creştere cu 13%, şi un profit net de 7,7 milioane de lei, cu 22% mai mic decât în primele trei trimestre din 2020. De asemenea, compania opera 246 de magazine, din care 13 magazine MEGA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO