Alka Group, producătorul napolitanelor Alfers, al covrigeilor Toortitzi şi al brandului de cafea Stretto, estimează o creştere de minimum 30% a cifrei de afaceri a diviziei de cafea în acest an după ce compania a intrat şi pe segmentul B2C (vânzare către consumatorul final) prin intermediul unui magazin online. Până acum Stretto se vindea doar către partenerii de retail sau HoReCa ai companiei.
Reprezentanţii Alka nu spun cât sunt vânzările Stretto în mod normal, dar precizează că anul 2020 a reprezentat o provocare pentru această divizie ca urmare a nenumăratelor restricţii impuse zonei HoReCa şi segmentului de office, principalele puncte de desfacere ale businessului. Astfel, pe parcursul anului trecut, compania a reuşit să transfere core businessul către alte subcanale şi ocazii de consum.
Alegerea Stretto de a se adresa direct consumatorului final este un răspuns firesc la dinamica pieţei cafelei din ultimul an, spun reprezentanţii Alka. În 2020, an marcat de pandemie, vânzările de cafea în retail au crescut cu 13% faţă de 2019, consumul mutându-se acasă, arată datele Alka. Mai mult, anul trecut a adus o creştere considerabilă a comerţului online, inclusiv în zona cafelei şi a ceaiurilor.