Companii

Grupul Alro a încheiat primele nouă luni cu o pierdere de 25 milioane lei, faţă de un profit de 273 milioane lei anul trecut, rezultatele fiind impactate de diferenţe de curs valutar şi ajustarea cheltuielii cu impozitul pe profit

Grupul Alro a încheiat primele nouă luni cu o pierdere...

Autor: Roxana Rosu

12.11.2021, 09:35 218

Grupul Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din Europa, a încheiat primele nouă luni ale anului cu o cifră de afaceri de 2,5 miliarde lei, în creştere cu 27%, dar rezultatul net a fost o pierdere de 25 milioane lei, faţă de un profit de 273 milioane lei în perioada similară din 2020, arată raportul financiar publicat la BVB.

În T3 2021, Grupul a raportat un profit net de 23 milioane lei, cu 16% mai mare decât profitul net din T3 2020, pe fondul unei creşteri semnificative a cifrei de afaceri cu 60%.

„Am reuşit să depăşim un an 2020 greu, marcat de incertitudine severă din cauza pandemiei de COVID-19 şi perioada T1-T3 2021 caracterizată de o revenire, dar şi de noi provocări în ceea ce priveşte preţurile energiei, materiilor prime şi modificările legislative la nivel local şi european. Această nouă realitate ne-a împins din nou să acţionăm cu prudenţăa si să stăm în alertă pentru a reuşi să ne menţinem toate unităţile de producţie 100% funcţionale, fără perturbări în lanţul de distributie şi disponibilizări”, a declarat Marian Năstase, preşedintele Consiliului de Administratie al ALRO.  

Profitul operaţional a fost de 164 milioane lei, jumătate din nivelul de anul trecut, de 355 milioane lei.

Grupul a avut vânzări în creştere în ianuarie- septembrie, în special pe segmentul de bare şi produse laminate plata. Industria aeronautică, unde Grupul vinde produse laminate plate cu valoare adaugata mare si foarte mare, a continuat sa inregistreze niveluri scăzute, dar a început sa dea semne de redresare intr-un ritm relativ lent in T3 2021. 

Pretul aluminiului si-a continuat tendinta ascendenta si a atins o medie de 2.384 USD/tona in T1-T3 2021, in crestere cu 751 USD/tona fata de perioada similara din 2020.

Aceasta tendinta ascendenta a continuat in T3 2021 cand media LME era de 2.648 USD/tona, mai mare cu 944 USD/tona comparativ cu media raportata in T3 2020 ( respectiv 1.704 USD/tona), atingand un nivel maxim in T1-T3 2021 de 2.950 USD/tona la 13 septembrie 2021.

Astfel, performanta stabila a productiei, volumele vandute mai mari si preturile atractive la aluminiu in perioada analizata au condus la cresterea valorii vanzarilor produselor din aluminiu primar cu 26% si cu 25% pentru produsele din aluminiu prelucrat in T1-T3 2021 fata de perioada similara din 2020.  

Cu toate acestea, performanta buna a industriei aluminiului a fost partial diminuată de creşterea preţurilor materiilor prime şi utilităţilor.

Costul bunurilor vândute a crescut la nivelul Grupului cu 8% în primele nouă luni şi cu 29% in T3 2021 fata de T3 2020, în principal din cauza tendinţei ascendente a preţului energiei electrice şi gazelor naturale.  

Alro Slatina are 1,9 miliarde de lei capitalizare şi este controlată în proporţie de 54,2% de grupul rus Vimetco, în timp ce Paval Holding deţine 23,2% din capitalul social al companiei, iar Fondul Proprietatea (FP) are o participaţie de 10,2%.

Acţiunile ALR înregistrează o creştere de 20% faţă de începutul anului, pe fondul unor tranzacţii de 56 milioane de lei, arată datele BVB.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO