Companii

Grupul Alro, profit consolidat record, de 391 mil.lei în 2017, şi vânzări de 2,7 mld.lei, susţinute de creşterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare

Grupul Alro, profit consolidat record, de 391 mil.lei în...

Autor: Roxana Rosu

27.03.2018, 09:29 515

Grupul Alro,din care face parte şi producătorul de aluminiu Alro Slatina, a înregistrat anul trecut un profit net consolidat record, de 391 de milioane de lei, fata de 71,5 milioane de lei în 2016, iar vânzările au atins 2,7 miliarde de lei, în creştere de la 2,3 miliarde de lei în anul precedent, a anunţnat compania marţi la BVB.

Rezultatul operational al grupului a crescut de asemenea, la 566 de milioane de lei, de la 292 de milioane de lei, in 2016.

"In 2017, dupa eforturi sustinute, am reusit sa obtinem profituri imbunatatite semnificativ pentru toate liniile noastre de afaceri. Grupul Alro a inregistrat cele mai ridicate rezultate din ultimii zece ani, reflectand imbunatatirea activitatii operationale care a generat un EBITDA de 566 de milioane de lei. Cifra de afaceri a Grupului a crescut de asemenea, cu 18%, fiind rezultatul strategiilor noastre de succes, de crestere si de dezvoltare, alaturi de eforturile sustinute ale echipelor noastre, in timp ce mediul de piata a fost unul pozitiv in 2017", a spus Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro S.A.

Rezultatele financiare imbunatatite ale Grupului Alro au fost sustinute de strategia investitionala, care a inclus proiecte pentru cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare si extinderea mixului de productie. Grupul a implementat, de asemenea, noi tehnologii pentru producerea placilor din aluminiu tratate la cald, pentru aplicatii industriale de ultima generatie, dar si pentru industria aeronautica si auto.

In plus, Grupul Alro a inregistrat o scadere a costurilor de productie prin achizitia de deseuri de aluminiu. Investitiile efectuate in cursul anului 2017 au vizat, de asemenea reducerea costurilor totale de productie si proiectele de eficienta energetica in sectorul productiei de aluminiu primar.

In 2018, ca parte din strategia sa de investitii, Grupul Alro va continua sa scada consumurile specifice si sa creasca eficienta operationala.

Astfel, bugetul individual al Alro pentru 2018, aprobat de Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor din data de 2 februarie 2018, prevede o cifra de afaceri de 663 de milioane de dolari, un nivel al EBITDA de 94 de milioane de dolari si un profit net de aproximativ 43 de milioane de dolari.

La nivelul companiei Alro SA, cel mai mare producator de aluminiu din Europa continentala, dupa capacitatea de productie (excluzand Rusia si Peninsula Scandinava), profitul net s-a cifrat la 318 de milioane de lei, fata de un profit net de 67 de milioane de lei în 2016. Profitul net ajustat a fost de 355 de milioane de lei, in 2017, in crestere de la 101 de milioane de lei, inregistrat in 2016. Cifra de afaceri a Companiei a crescut, la randul sau, atingand 2,47 miliarde de lei, de la 2,13 miliarde de lei, in 2016.

"Aceasta evolutie pozitiva a fost reflectata de piata de capital, precum si de pretul actiunilor, care s-a apreciat cu 178% de la inceputul anului, actiunile Alro fiind unele dintre cele mai performante la Bursa de Valori Bucuresti. Ne propunem sa continuam strategia noastra de integrare pe verticala pe termen lung si sa atingem tinta de Fabrica Verde, Fabrica Generatiei Viitoare, Inovatoare si Durabila, in timp ce luam toate masurile necesare astfel incat sa aducem valoare adaugata atat actionarilor nostri, cat si partenerilor nostri de afaceri.", a mai spus Marian Nastase

In anul financiar 2017, trendul pe piata de aluminiu internationala a fost unul pozitiv si pretul aluminiului a continuat sa creasca, pretul mediu la LME fiind de 1.969 USD/ tona, comparativ cu 1.605 USD/ tona, in 2016. Acest trend ascendent a atins cel mai inalt nivel in ultimul trimestru al anului 2017, cotatia medie fiind de 2.102 USD/ tona, cu 392 USD/tona mai mult decat in T4 2016, cand s-a situat la 1.710 USD/ tona.

Alro s-a concentrat, si anul trecut, pe livrarea de produse cu valoare adaugata mare si foarte mare, atat in segmentul de aluminiu primar, cat si in cel de aluminiu procesat. Astfel, vanzarile de aluminiu procesat au crescut de la 77.000 de tone, in 2016, la 82.000 de tone, in 2017, in timp ce vanzarile de aluminiu primar au inregistrat o usoara scadere, la 151.000 de tone, de la 154.000 de tone, in 2016.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO