Grupul american Mars, cunoscut pentru brandurile sale de pe piaţa de dulciuri şi gumă de mestecat, domină piaţa locală de hrană pentru animale de companie, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Mai exact, gigantul are aproape 36% cotă de piaţă, urmat fiind de grupul elveţian Nestle cu 23,7%. Restul jucătorilor sunt mult în spate, cu vânzări ce reprezintă sub 5% din piaţă, potrivit Euromonitor.
Românii cheltuie anual pe mâncare pentru prietenii necuvântători circa 2,8 mld. lei, conform aceleiaşi surse. Acest lucru înseamnă că sub brandurile de hrană pentru animale comercializate de Mars vânzările ajung la 1 mld. lei.
Americanii au în portofoliu unele dintre cele mai cunoscute mărci de profil, precum Whiskas, Royal Canin, Pedigree sau Sheba, produse care se vând în toate magazinele de tip supermarket şi hipermarket, în online, dar şi în unităţile specializate pe animale de companie. Astfel, ei acoperă foarte bine piaţa de profil.