♦ Din grupul Dona fac parte farmaciile cu acelaşi nume, în total 346 de unităţi, divizia de distribuţie DonaLogistică, cu trei depozite în Bucureşti, Cluj şi Bacău, dar şi partea de producţie şi marketing.
Grupul Dona, creat de antreprenorul Eugen Banciu, a ajuns la venituri nete de 1,65 miliarde de lei în 2021, în creştere cu 11,5% faţă de anul precedent, potrivit datelor oferite de reprezentanţii companiei. Planurile pentru anul 2022 urmăresc investiţii de 30 mil. lei în divizia de farmacii, prezentă de trei decenii pe piaţa locală.
„Anul 2021 a fost unul bun pentru fiecare dintre activităţile esenţiale ale grupului, în special în semestrul al doilea, când s-a simţit şi revenirea la creştere a pieţei. Cele mai semnificative creşteri au fost înregistrate la produsele cu prescripţie medicală, în special cele inovative, al căror preţ cu amănuntul depăşeşte 1.000 lei“, a spus Rareş Mărculeţ, CFO Grup Dona.
La finalul anului 2021, sub umbrela Dona funcţionau 346 de farmacii, dintre care 320 sunt deţinute direct de grup, iar 26 de unităţi funcţionează în sistem de franciză. Spre comparaţie, în 2020 erau în total 337 de unităţi, inclusiv francize. Sistemul de franciză a fost implementat de antreprenorul Eugen Banciu în 2016, pentru a se putea dezvolta într-o piaţă extrem de concurenţială. Depozitul de medicamente Dona a fost înfiinţat după ce în 2014 companiile farmaceutice au fost obligate prin lege să-şi separe distribuţia de retail. DonaLogistică şi-a făcut loc între primii cinci jucători din piaţa distribuţiei de medicamente, având în prezent trei depozite, după deschiderea spaţiului de la Bacău în toamna lui 2021.