Companii

Grupul german Schwarz a ajuns la afaceri de 113 mld. euro, dintre care 4,5 mld. euro obţinuţi în România de Kaufland şi Lidl. Piaţa locală contribuie cu circa 4% la businessul global, o cotă de piaţă relativ constantă în 2019 versus anul anterior, mai exact cu circa 0,1% mai mare

Dieter Schwarz, proprietarul magazinelor Lidl şi Kaufland

Autor: Cristina Roşca

06.08.2020, 22:00 933

Gigantul german Schwarz deţine în România două reţele aflate în top trei jucători din comerţul alimentar, mai exact Kaufland care este şi liderul pieţei şi Lidl care ocupă ultima poziţie pe podium, dar care vine puternic din urmă. Anul trecut nemţii au obţinut local afaceri de 21,6 mld. lei (4,5 mld. euro), cu 15,9% mai mari decât în 2018, conform datelor ZF pe baza datelor publice.

La nivel de grup, Schwarz a obţinut afaceri de 113,3 mld. euro, cu 8,6% mai mari decât în anul financiar anterior. Lidl a fost vârful de lance, cu o creştere de 9,5%, unul dintre cele mai alerte ritmuri din ultimii ani, pe când în cazul Kaufland plusul a fost de 4,5%. Similar, şi în România afacerile Lidl cresc mai rapid, cu 24%, la un pas de 10 mld. lei, pe când Kaufland are un plus de 9% la aproape 12 mld. lei. Avansul, în cazul amândurora, a fost susţinut atât de apetitul românilor pentru consum, cât şi de expansiune, Kaufland inagurând şapte hipermarketuri, iar Lidl 22 de magazine de tip discount, cel mai alert ritm de la intrarea oficială pe piaţă în 2011 prin preluarea Plus Discount.

La nivel mondial, grupul a menţinut ritmul expansiunii cu 400 de deschideri, ajungând la 12.500 de unităţi sub cele două branduri, fiind prezent în 33 de ţări.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO