Companii

Grupul Humanitas merge spre afaceri de 11,5 milioane de euro, cu o marja de profit de 15%

Grupul Humanitas merge spre afaceri de 11,5 milioane de euro, cu o marja de profit de 15%

Lidiei Bodea: Acum vom promova bestseller-ul "Mananca, roaga-te, iubeste"

11.08.2008, 14:45 199

Grupul Humanitas, care reuneste Editura Humanitas, Humanitas Fiction, societatea de difuzare Librariile Humanitas si Humanitas Multimedia, estimeaza pentru anul acesta o cifra de afaceri de 11,5 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de anul trecut, crestere bazata in primul rand pe dinamica portofoliului. Lidia Bodea, directorul general al Editurii Humanitas spune ca marja de profit asteptata este de 15%.
Un procent de aproape 50% din aceasta cifra de afaceri, respectiv 5 milioane de euro este asigurat numai de Editura Humanitas.
"Cresterea este datorata si numarului mare de titluri din portofoliu, precum si vanzarilor realizate de nou infiintata editura Humanitas Fiction, condusa de Denisa Comanescu", a declarat Lidia Bodea.
De asemenea, vanzarile de carte online s-au dublat anul acesta. "La inceputul acestui an vanzarile online s-au dublat fata de aceeasi perioada de anul trecut. In special, cititorii cu varste intre 25 si 40 de ani, activi din punct de vedere profesional, reprezinta targetul acestui tip de vanzari", a spus ea.
Ponderea pe care o detin vanzarile online de carte este de 2% si se vizeaza o crestere de pana la 5% pana la sfarsitul anului. Deci, aproximativ 250.000 de euro din cifra de afaceri a Editurii Humanitas va fi asigurata de vanzarile prin internet.
Cota de piata pe care o estimeaza grupul pentru acest an este de 10%, pe o piata de carte care a ajuns la valoarea de 60 - 65 de milioane de euro, potrivit directorului general al Editurii Humanitas.
Grupul Humanitas face distributie prin intermediul a cateva sute de clienti (Diverta, Carturesti sunt principalele lanturi), la care se adauga lantul propriu de librarii, respectiv cele 16 librarii Humanitas, dintre care 3 in Bucuresti si restul in marile orase ale tarii.
"Una dintre cele mai frumoase librarii este cea de la Sibiu, care se intinde pe o suprafata de 300 de metri patrati, pe un spatiu pus la dispozitie de Mitropolia Ardealului si amenajat de arhitectul Johannes Bertleff, ale carei costuri s-au ridicat la 300.000 de euro", a spus ea.
Pentru anul viitor grupul urmareste extinderea lantului de librarii cu noi locatii in Cluj-Napoca, Baia Mare si Iasi. "Depindem de negocierea chiriilor pe spatii in extinderea lantului de librarii", a spus ea.
Anul trecut, editura a publicat 450 de aparitii de titluri noi si reeditari, cifra care se va mentine si in acest an. "Un element nou si pozitiv la nivelul Grupului sunt titlurile, peste 100, publicate de Denisa Comanescu in colectiile Humanitas Fiction", a spus ea.
Cele mai vandute volume de Editura Humanitas au fost "Codul bunelor maniere", cu 250.000 de exemplare, urmat de cartea "Alchimistul" de Paulo Coelho in 183.936 de exemplare si de volumul "De ce iubim femeile" de Mircea Cartarescu, cu circa 148.000 de exemplare.
Pentru fiecare volum vandut, unui autor ii revine un procent de 10 - 12% din pretul cartii, in timp ce un distribuitor obtine un procent de 30 - 45% iar restul revine editurii. "Este foarte important tirajul in care se vinde un volum, cel mai profitabil atat pentru autor, distribuitor si editura fiind un tiraj cat mai mare", a spus ea.
De exemplu, in cazul unui volum care se vinde cu 30 de lei, pentru TVA se duc 2,7 lei, in timp ce autorului ii revine o suma ce variaza intre 3 si 3,6 de lei, distribuitorul primeste intre 9 si 13,5 lei iar editura primeste restul. Astfel, pentru cartea "Ghidul Nesimtitului", care s-a vandut in 50.830 de exemplare la un pret de 19 lei, autorul Radu Paraschivescu a incasat minim circa 88.000 de lei (25.000 de euro).
Pentru acest an Grupul Humanitas a bugetat investitii de 350.000 de euro, cu 40% mai mult fata de anul trecut. "Banii au fost alocati in primul rand pentru participarea si promovarea la cele doua targuri de carte Bookfest si Gaudeamus. Standul cu care am fost prezenti la primul targ de carte a avut o suprafata de 300 de metri patrati, ridicand costuri mari cu amenajarea si inchirierea spatiului", a mentionat ea.
De asemenea, banii au fost alocati pentru campanii de promovare a titlurilor vedeta.
"Acum vom promova bestseller-ul "Mananca, roaga-te, iubeste" de Elizabeth Gilbert, care a fost vandut in 5 milioane de exemplare in strainatate. Speram ca pe piata romaneasca se va vinde in cateva zeci de mii de exemplare", a spus ea.
Legat de piata de carte, Lidia Bodea precizeaza ca asistam la un fenomen de "asezare" a acestei piete. "Dupa boom-ul din anii '90 si entuziasmul anilor '96 - '97, a urmat etapa anilor 2001 - 2002 in care s-au cerut editurile care fac un top-ten stabil", a spus ea.
Directorul general al Editurii Humanitas a mai spus ca acum s-au limpezit preferintele cititorilor romani si ca nisele de piata au fost acoperite, acestea fiind semnele unei maturitati pe piata de carte.
"Acum se gasesc pe rafturi carti din toate categoriile, de la self-help pana la cele mai de specialitate volume", a declarat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO