Companii

Grupul Renault integrează într-o singură companie vânzarea mărcilor Dacia, Renault şi Nissan

Grupul Renault integrează într-o singură companie vânzarea mărcilor Dacia, Renault şi Nissan

Foto Silviu Matei

Autor: Gabriel Botezatu

11.07.2011, 00:00 734

Grupul Renault a înfiinţat o nouă companie, Renault CommercialRoumanie, care a preluat de la Renault Nissan România vânzarea pepiaţa locală a mărcilor Renault şi Nissan, şi a integratactivitatea de consultanţă comercială pe care o derula DaciaComercial.

"Renault Commercial Roumanie derulează activitatea decomercializare pe piaţa din România a mărcilor Renault şi Nissan,ceea ce făcea, până la 1 iunie 2011, Renault Nissan România. Înplus, noua societate a integrat activitatea de consultanţăcomercială pe care o derula firma Dacia Comercial, filială închisăîn urma deciziei Automobile Dacia", au declarat reprezentanţiiBiroului de Comunicare al grupului francez în România.

Aceştia nu au oferit detalii referitoare la motivul pentru cares-au decis modificări în structura comercială a grupului. RenaultNissan România a fost înfiinţată în iulie 2001, iar potrivitdatelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, înanul 2009 compania a derulat afaceri de peste 560 milioane lei. Înacelaşi an, Dacia Comercial a realizat afaceri de 25 milioane leişi avea 241 de angajaţi.

Reţeaua de dealeri a mărcilor Renault şi Nissan este compusă din45, respectiv 23 de parteneri la nivelul întregii ţări. În primelecinci luni ale anului, în România au fost înmatriculate aproape1.800 de autoturisme Renault, cu 12% mai puţine faţă de perioadasimilară din 2010.

În acelaşi interval, înmatriculările Nissan s-au dublat, la418 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO