Companii

Grupul Sphera a raportat vânzări de 401 mil.lei la nouă luni, din care restaurantele KFC au generat 365 mil.lei , în creştere cu 21%

Grupul Sphera a raportat vânzări de 401 mil.lei la...

Autor: Roxana Rosu

15.11.2017, 10:29 581

Grupul Sphera, operatorul lanţurilor de restaurante Pizza Hut, KFC şi Taco Bell, a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri consolidata de 401 milioane lei, în creştere cu 33,6% faţă de perioada similară a anului trecut, sumă ce acoperă vânzările integrale ale brandului KFC şi cele ale PIzza Hut aferente lunilor iunie-septembrie, potrivit raportului financiar al companiei.

Contributia principala la aceasta dinamica a vanzarilor a fost data de cresterea vanzarilor pe brandul KFC cu 21,7%, la 365 milioane lei, datorata atat performantei puternice a restaurantelor din România (+19%) si Republica Moldova (+14%), cat si al deschiderii a doua restaurante in Italia in prima jumatate a acestui an.

In Romania, vanzarile restaurantelor comparabile („like-for-like”) ale KFC au inregistrat o crestere anuala de 13% in perioada ianuarie-septembrie 2017, pe fondul unei performante superioare a restaurantelor tip Drive-Thru si a celor foodcourt (din cadrul centrelor comerciale), dar si al unei performante superioare a restaurantelor din afara Bucurestiului.

Compania raportează separat vânzările Pizza Hut pe perioada ianuarie-septembrie, respectiv 81 milioane lei, în crestere cu 16,2% fata de perioada similara a anului trecut, fiind sprijinite in principal de cresterea vanzarilor pe canalul de delivery. In aceasta perioada, vanzarile restaurantelor comparabile („like-for-like”) ale Pizza Hut au inregistrat o crestere anuala de 4% in perioada ianuarie-septembrie 2017.

Pe regiuni, Sphera a înregistrat vânzări totale de 387 milioane lei în ROmânia, de 8,2 milioane lei în Italia şi de 6,1 milioane lei în Republica Moldova.

La nivelul grupului, cheltuielile operationale consolidate ale restaurantelor au atins 332,7 milioane lei in perioada ianuarie-septembrie, în crestere cu 37,2% fata de perioada comparabila a anului trecut. Principalul motiv al variatiilor acestor cheltuieli este cresterea contributiei operatiunilor Pizza Hut Romania si KFC Italia in situatiile financiare consolidate ale Sphera, intrucat ambele operatiuni inregistreaza costul salariale mai mari si costuri cu alimentele si materialele mai mici decat operatiunile KFC Romania.

EBITDA a atins nivelul de 54 milioane lei, în crestere cu 11,4%, in timp ce profitul operational a atins nivelul de 44,1 milioane lei, in crestere cu 6,7%.

Ca procent in vanzari, marja EBITDA a scazut cu 2,6 puncte procentuale pana la 13,5%, iar marja profitului operational a scazut cu 2,8 puncte procentuale pana la nivelul de 11%, ambele fiind influentate in principal cresterea ponderii cheltuielilor operationale ale restaurantelor in total vanzari.

Profitul net al grupului a atins nivelul de 41 milioane lei în primele nouă luni, în crestere cu 17,5%, pe fondul unor cheltuieli mai mic cu impozitul pe profit ca urmare a trecerii la sistemul de impozitare forfetara.

La data de 19 iunie 2017, Sphera a infiintat o noua filiala, California Fresh Flavors SRL („Taco Bell”), iar primul restaurant al brandului a fost deschis în octombrie în Băneasa Shopping City Bucureşti. 

Sphera, singurul grup de restau­rante listat la bursa ro­mânească, intenţionează ca în 2018 să deschidă 23 de unităţi pe toate cele trei branduri. 

Actionarii sunt Lunic Franchising and Consulting Ltd. (22,34%), Tatika Investments Ltd. (27,33%), M.B.L. Computers SRL (23%), Wellkept Group SA (16,34%) si Anasa Properties SRL (10,99%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO