Suedezii de la H&M au adus în primele două magazine deschiseîn România angajaţi din Elveţia, Suedia şi Polonia, deşi au trimisşi angajaţii români la traininguri în aceste ţări.
Reprezentanţii H&M nu au dorit să precizeze numărulromânilor şi al străinilor care lucrează în magazinele din UnireaShopping Center şi AFI Palace Cotroceni. Cele două unităţi auîmpreună 140 de angajaţi.
"De fiecare dată când deschidem magazine într-o ţară nouă ceremajutorul colegilor din ţări cu magazine deja consacrate, pentru ane asigura că informaţia şi valorile H&M se transmit cât maiuşor. Acesta este şi motivul pentru care majoritatea persoanelorangajate de noi în ultimele luni au beneficiat de o perioadă detraining în Elveţia, Suedia sau Polonia", a spus Laura Sinca,marketing şi PR manager la H&M.
Ea a adăugat că nu se ştie dacă şi în magazinele ce urmează a fideschise vor fi aduşi străini, însă "sper ca pentru următoarelemagazine deschise în România să lucrăm în principal cu angajaţilocali". Suedezii, care au în plan deschiderea a opt magazine înacest an pe piaţa locală, vor să încheie anul cu 400 de angajaţiromâni. În prezent însă, în magazine cei mai mulţi angajaţi suntstrăini.
"Prima dată am fost la H&M în AFI Cotroceni. De fiecare datăcând un angajat trecea pe lângă mine, spunea "Excuse me" pentru a-iface loc. Mi s-a părut ciudat, dar nu am acordat prea multăimportanţă. Ieri am fost la Unirea şi întâmplarea s-a repetat. Oprietenă a vrut să întrebe ceva, iar vânzătoarea i-a spus că nuvorbeşte română, ci numai engleză. Iniţial am crezut că este ostrategie de marketing, dar nu cred că se fac lucruri mult maicomplicate într-un H&M decât în orice alt magazin astfel încâtsă fie necesară expertiză străină pentru a-i învăţa pe români cumsă aranjeze hainele la raft", spune Roxana, 27 de ani.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels