Companii

H&M devine primul brand de modă cu vânzări de 1 mld. lei

H&M devine primul brand de modă cu vânzări de 1 mld. lei

Autor: Cristina Roşca

07.02.2019, 00:07 9174

Vânzările retailerului suedez H&M au crescut cu 12% anul trecut faţă de 2017, până la peste 1 mld. euro (220 de milioane de euro), devenind primul jucător din modă care depăşeşte acest prag. Datele Zara şi Pepco pe 2018 nu sunt disponibile. Cele două sunt singurele care ar mai putea atinge acest nivel.

Avansul este unul organic în contextul în care compania a deschis o unitate anul trecut şi a închis o alta, cea din centrul istoric al Bucureştiului.

Creşterea de pe piaţa locală a fost printre cele mai puternice, date fiind că este organică (o închidere şi o deschidere). Prin comparaţie, la nivel de grup, creşterea a fost de 3%, cu 375 de magazine deschise şi 146 închise. Atât local, cât şi pe multe alte pieţe suedezii au şi magazin online.

Datele pentru H&M fac referire la anul financiar al grupului, care începe la 1 decembrie şi se termină la 30 noiembrie.

În regiune România rămâne campioană la vânzările medii per magazin, cu aproape 50% mai mari decât în Polonia spre exemplu, deşi salariul este la jumătate.

Un magazin H&M din România are vânzări medii anuale de 3,9 milioane de euro, în linie cu valoarea de la nivel mondial a gigantului cu vânzări de 19 mld. euro şi 5.000 de magazine pe câteva zeci de pieţe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO