♦ România are 8.600 de unităţi care vând covrigi, prăjituri sau pateuri, iar 1.100 sunt în Bucureşti. Bihor şi Cluj completează podiumul ♦ Aceste tipuri de unităţi HoReCa sunt tradiţionale pe plan local încă dinainte de ’89, dar expansiunea lor a explodat în ultimul deceniu mai ales ♦ Există doi vectori ai acestei dezvoltări accelerate - lanţurile de covrării ale „evangheliştilor” Luca, Matei şi Petru, care se extind constant, şi cofetăriile artizanale care sunt operate de mici antreprenori care speră să aibă priză la publicul din anumite zone.
În România există circa 8.600 de cofetării, covrigării şi patiserii, numărul acestor tipuri de unităţi fiind în perpetuă schimbare dată fiind efervescenţa din domeniul unde constant se deschid unităţi noi. Există şi închideri, dar acestea au fost mai puţine în ultimii ani versus inaugurările ce au avut loc pe bandă rulantă. Această efervescenţă este dată pe de-o parte de costul relativ mic de deschidere a unei astfel de investiţii. Pe de altă parte, apetitul mare al românilor pentru prăjituri, covrigi sau pateuri îi face pe investitori să creadă că îşi pot recupera rapid banii.
Acest crez este susţinut şi de o serie de poveşti care au arătat că se poate, e vorba fie de covrigării-patiserii pornite de la zero şi ajunse adevăraţi coloşi, fie de cofetării care reuşesc să obţină vânzări de zeci milioane de lei cu o singură unitate.