Subiectele legate de starea infrastructurii locale au generat întotdeauna un interes puternic în rândul opiniei publice, hărţile cu viitoarele rute şi anunţurile legate de costurile şi termenele de dare în folosinţă a noilor şosele stârnind dezbateri şi polemici aprinse.
Narcis Neaga, şeful Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) din vara anului 2013, care are în mână un buget anual de 1,5 miliarde euro, vine la ZF Construction & Infrastructure Summit ’15 în calitate de speaker. El va deschide prima parte a conferinţei, având ca temă discuţii legate de starea infrastructurii şi identificarea proiectelor care pot dinamiza piaţa construcţiilor începând din acest an.
Strategia de implementare a Master Planului General de Transport, documentul care cuprinde priorităţile naţionale în materie de infrastructură de transport pe termen scurt, mediu şi lung, arată că până în 2020 sunt propuşi să apară pe harta rutieră a României aproximativ 960 de kilometri de autostrăzi noi, pe rute precum Sibiu - Piteşti, Câmpia Turzii - Târgu-Mureş sau Bacău -Paşcani, nota de plată pentru aceste drumuri fiind de 8,8 miliarde de euro, potrivit calculelor ZF.
Planul este evident unul ambiţios, în condiţiile în care, după căderea comunismului, România a construit sub 600 de kilometri de autostrăzi, având în prezent o reţea totală de circa 700 de kilometri de şosele de mare viteză.
Evenimentului ZF Construction & Infrastructure Summit va avea loc la 26 mai şi va aduce faţă în faţă jucători din mediul privat şi reprezentanţii mai multor entităţi de stat, printre temele de discuţie figurând şi cele precum infrastructura urbană - proiecte care schimbă faţa oraşelor, piaţa materialelor de construcţii – provocări pentru producătorii locali sau tendinţe pe piaţa imobiliară.