Companii

Heineken, afaceri mai mari cu 7% în primul semestru

Heineken, afaceri mai mari cu 7% în primul semestru

Autor: Diana Tudor Stoica

14.09.2010, 23:10 35

Heineken România, producătorul Golden Brau şi Ciuc şi număruldoi în piaţa locală a berii, a înregistrat o creştere de 7% în leia cifrei de afaceri în prima jumătate a acestui an comparativ cuaceeaşi perioadă a anului precedent, la 451 milioane lei net(aproximativ 107 mil. euro).

După primul semestru al anului trecut, Hineken România anunţa unavans de 12% al cifrei de afaceri în lei.

Reprezentanţii Heineken nu au dezvăluit însă care a fostevoluţia vânzărilor în volum în prima jumătate a acestui an,menţionând că aceste informaţii sunt " cu caracter sensibil dinpunct de vedere competitiv".

Cu toate acestea, potrivit informaţiilor Asociaţiei BerariiRomâniei din care face parte şi Heineken România, vânzările de bereau scăzut cu 11% în volum în prima jumătate a acestui an,comparativ cu primele şase luni ale anului 2009, ca urmare ascăderii puterii de cumpărare a populaţiei.

Potrivit indicelui preţurilor de consum realizat de InstitutulNaţional de Statistică în luna august a acestui an, preţul mediu alberii a fost cu 3,95% mai mare faţă de luna decembrie a anului2009.

Scăderile înregistrate în primul semestru al acestui an continuătendinţa de declin resimţită de piaţa berii în ultimii doi ani, opiaţă cu vânzări de peste un miliard de euro şi care se numărăprintre cele mai lovite segmente ale industriei alimentare locale.Doar anul trecut piaţa berii a înregistrat vânzări de 17,6 milioanede hectolitri, în scădere cu peste 13% faţă de rezultatele din2008. De aceea, directorul general al Heineken România se fereştesă estimeze care va fi evoluţia finală a pieţei în acest an.

Filiala locală a gigantului olandez Heineken a închis în ultimulan trei unităţi de producţie a malţului situate în apropiereafabricilor de la Haţeg, Craiova şi Miercurea Ciuc, dar a decis săoprească şi producţia fabricii de bere de la Haţeg. Toate acesteaau făcut parte dintr-un plan de renunţare la activele neperformanteşi a reduce costurile.

Heineken România, companie cu afaceri de 211 mil. euro anultrecut, este cel de-al doilea mare producător de bere care anunţărezultatele pentru prima jumătate a acestui an. United RomanianBreweries Bereprod, producătorul berii Tuborg, a înregistrat ocreştere de 5% a cifrei de afaceri în primele şapte luni aleacestui an faţă de perioada similară a anului trecut. Principaliicompetori ai Heineken România, Ursus Breweries şi Bergenbier SA, nuau dezvăluit evoluţia rezultatelor financiare pentru prima jumătatea anului.

AFACERI DE LA ZERO