Companii

Heineken mizeaza pe un plus de 25% al vanzarilor de bere in sezonul estival

15.06.2007, 20:44 39

Heineken Romania, lider pe piata autohtona de bere, cu o cifra de afaceri bruta de peste 200 mil. euro, estimeaza o crestere de peste 25% a vanzarilor in perioada de vara, fata de sezonul estival anterior, in continuarea trendului ascendent inregistrat in anii trecuti.
"In vara anului 2006, cresterea volumului de vanzari inregistrata de compania Heineken Romania, raportata la anul precedent, a fost de 26 de procente. Suntem increzatori ca vom mentine trendul ascendent si in acest an, insa este destul de dificil de facut prognoze asupra vremii", spune Edwin Botterman, presedinte si director executiv al companiei Heineken Romania.
Anul trecut, consumul de bere de pe piata locala a explodat in perioada verii, crescand cu 23% fata de sezonul cald precedent.
"Berea Heineken a fost anul trecut marca de bere care a cunoscut pe piata romaneasca cea mai mare crestere a vanzarilor. Volumul vanzarilor a crescut anul trecut cu peste 40% fata de 2005", spune Edwin Botterman.
Brandul Heineken este imbuteliat la fabrica de bere din Miercurea Ciuc, prima fabrica de pe piata locala care produce aceasta marca. Potrivit lui Botterman, capacitatea anuala de productie a fabricii de la Miercurea Ciuc se ridica la aproximativ 1,440 milioane de hectolitri.
Heineken detine patru fabrici de bere pe piata locala, la Craiova, Constanta, Miercurea Ciuc si Hateg, cu un total de peste 1.300 de angajati, din care 330 de angajati lucreaza la unitatea de productie din Miercurea Ciuc.
Heineken Romania a demarat la inceputul anului un program de rebranding destinat marcii Heineken, program care include schimbarea designului si a ambalajului pentru acest brand. Astfel, potrivit lui Kwast Illoc, group brand manager la Heineken Romania, pana la sfarsitul lunii iunii, brandul Heineken va fi revitalizat complet. Urmatorul pas in strategia Heineken este concentrarea asupra modalitatii de servire a berii Heineken, in locatiile din HoReCa (hoteluri si restaurante).
"Urmatorul pas este introducerea pe scara nationala a berii Heineken servita extracold, care implica o temperatura de servire de zero grade Celsius", spune Ilco Kwast.
Compania produce 11 marci de bere si detine in portofoliu 50 de produse. Printre marcile sale se numara Heineken, G?sser, Schlossgold, Silva, Golden Brau, Bucegi, Ciuc. In 2006, Heineken Romania a vandut 4,3 milioane de hectolitri de bere, mai mult cu 20% decat anul precedent, in timp ce cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 24%, pana la peste 200 mil. euro (rezultat brut).
Vanzarile de bere ale companiilor multinationale prezente pe piata locala (Heineken, InBev, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries) au crescut in primul trimestru cu 37% in volum, la 2,54 milioane de hectolitri, fata de aceeasi perioada din 2006, cand s-au vandut doar 1,85 de milioane de hectolitri de bere, potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei, care grupeaza cele patru companii.
Potrivit studiilor de piata efectuate de compania de cercetare AC Nielsen, citate de Heineken Romania, piata berii a inregistrat anul trecut un volum al vanzarilor de 16,5 milioane de hectolitri si o crestere procentuala de 17%. Pentru anul acesta estimarile principalilor producatori din piata berii indica injumatatirea ritmului de crestere la doar 7-10%.
Vremea buna pare insa sa sustina cresterea consumului si sa contrazica estimarile producatorilor, mai ales ca in primul trimestru vanzarile multinationalelor au avansat cu 37%, de peste cinci ori mai mult fata de estimarile initiale.
Anul trecut, volumul vanzarilor de bere din sezonul estival s-a majorat si datorita faptului ca vremea calda a coincis cu perioada de desfasurare a Campionatului Mondial de Fotbal din Germania.
Varful de consum in anii pari (cand au loc astfel de campionate - in cazul de fata 2002 si 2004) se inregistreaza in luna iunie-iulie, iar in anii fara campionat de fotbal (mondial sau european), varful de consum se inregistreaza in perioada iulie-august. Potrivit datelor AC Nielsen, in 2002 si 2004, ani in care a avut loc Campionatul Mondial de Fotbal, respectiv cel european, in perioada iunie-iulie, volumul de bere vandut pe canalul HoReCa a crescut cu 32%, respectiv 33% fata de luna anterioara (mai-iunie).
In 2004, an in care Portugalia a organizat Campionatul European de Fotbal, vanzarile de bere in Romania pe canalul HoReCa au crescut cu 7% in perioada iunie-iulie.
Cresterea a fost urmata in 2005 de o evolutie puternic descendenta. Astfel, in perioada iunie-iulie 2005, vanzarile de bere din HoReCa au scazut cu 38%, potrivit AC Nielsen. In perioada iunie-iulie 2003 volumul de bere consumat pe canalul HoReCa (terase si baruri) a scazut cu 11% fata de aceeasi perioada din 2002, an in care s-a desfasurat Campionatul Mondial de Fotbal din Coreea si Japonia, potrivit datelor AC Nielsen.
Pe o piata estimata la peste un miliard de euro, cei mai importanti producatori sunt Heineken, Ursus Breweries, InBev, URBB, European Drinks si Bere Mures.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO